home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Porsche 911 Carrera RSR 3.0

Trkački Porsche 911 Carrera RSR 3.0 iz 1974., nekada u vlasništvu kolumbijskog narkobosa Pabla Eskobara, pojavio se na tržištu s cenom od 2,2 miliona američkih dolara.

Ovaj kultni Porsche je dizajniran i napravljen za američko takmičenje IROC (International Race of Champions) 1974. godine, gde ga je vozio nekadašnji vozač Formule 1 Emerson Fitipaldi. Kako piše Jutarnji.hr, nakon završetka te serije za koju je bilo napravljeno samo 15 primeraka, Fitipaldijev bolid je kupio Rodžer Penske, američki preduzetnik u profesionalnim auto-trkama i sam nekada trkač te vlasnik tima poput Team Penske, DJR Team Penske... Auto koji se sada prodaje, međutim, krajem 1970-ih je nekako završio u Kolumbiji u vlasništvu notornog kolumbijskog narkobosa Pabla Eskobara.

Porsche 911 Carrera RSR 3.0

Mnogi to možda ne znaju, ali Pablo Eskobar je učestvovao na mnogim trkama automobila. Tako je "capo" recimo učestovao na popularnom kolumbijskom Copa Renaultu 4 kupu gde je nakon šest trka čak uhvatio drugo mesto. Automobil kojim se često trkao je bio i konkretni Porsche 911 RSR iz 1974. godine, ali koji je prerađen u "Slantnose" varijantu u stilu Porschea 935, s karakterističnim bojama "Martini racing". Porsche 911 RSR 3.0 1974. za narkobosa je bio posebno prepravljen u "slantnose" varijantu u bojama Martini racing.

Ovaj automobil zanimljive istorije i još zanimljivijeg vlasnika sada prodaje trgovac Atlantis Motor Group s Floride (SAD). Kultni 911 RSR 3.0 je nakon Eskobarove smrti 1993. godine stajao u jednom skladištu a zatim je 2000-ih vraćen u SAD gde je bio profesionalno restauriran i vraćen u besprekorno stanje - u izvorni oblik Fitipaldijevew trkačke mašine uključujući IROC "livreju". Uz auto dolazi originalna dokumentacija Volkswagena USA, Penske Productionsa i North Lake Porschea.

Trkački vazduhom hlađeni 3,0 litarski boxer u 911 RSR 3.0 varijanti iz 1974. je postizao 321 KS i koštao je duplo u odnosu na najsnažniji serijski Porsche 911 2.7 RS tog vremena. To je bio ozbiljan takmičarski model i bolid koji je dominirao u GT kategoriji te pobeđivao na trkama širom sveta. Od kada je automobil restauriran do danas je prešao tek 362 kilometra.

Izvor: Jutarnji.hr

Foto: Atlantis Motor Group



čitanja : 805



Komentari