home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW M4

Priča počinje s nezavisno sprovedenim dyno testom IND Distribution-a, aftermarket tjuning kućom smeštenom u Illinoisu. Navedeni test je pokazao znakove da su Bavarci namerno podcenili novi S58 motor - redni šestocilindraš s twin-turbom, koji pokreće nove M3 i M4 modele, piše Jutarnji.hr.

Konkretnije, BMW tvrdi da isti proizvodi 480 konjskih snage (353 kW) na radilici, ali u stvarnosti, IND Distribution tvrdi da rezultati testa pokazuju da novi M4 proizvodi gotovo isto toliko snage na zadnjim točkovima. Što se tiče obrtnog momenta, službena BMW-ova procena iznosi 550 Nm na radilici motora, ali IND Distribution je dobio rezultat od 553.9 Nm na zadnjim točkovima tokom dyno testa.

Imajte na umu da brojevi izmereni na točkovima po pravilu trebaju da budu umanjeni za prosečnih 15 posto, uzimajući u obzir tipični gubitak pogonskog sklopa. Prema tome, IND Distribution procenjuje da u stvarnosti novi S58 motor proizvodi 554 konjskih snaga (408 kW) i 651 Nm obrtnog momenta.

Činjenica jeste da dyno testovi pokazuju različite rezultate za isti automobil, zato je potrebno biti oprezan prilikom njihovih tumačenja. Takođe, pravilo “15 posto” je izrazito diskutabilno, jer postoji velika grupa ljudi koji tvrde da kod novijih automobila ono treba da iznosi oko 10 posto. S druge strane, u ovom trenutku nije moguće ni olako odbaciti rezultate iz Illinoisa, zato što ukazuju da novi M4 ima mnogo veću snagu od specificirane.

Izvor: Jutarnji.hr

Foto: IND Distribution



čitanja : 1520



Komentari