
Rastuća kineska potražnja za automobilima marke Mercedes-Benz i više cene povećale su dobit nemačkog proizvođača luksuznih automobila Daimlera u prvom tromesečju, pokazuje preliminarni izveštaj.
Prilagođena dobit pre kamata i poreza je u prvom tromesečju skočila na pet milijardi evra, sa 719 miliona evra u istom prošlogodišnjem periodu kada su rezultate pritisnula ograničenja uvedena zbog suzbijanja prvog talasa pandemije koronavirusa.
U odgovarajućem periodu 2019. godine iznosila je 2,3 milijarde evra.
Kompanija je u periodu od januara do marta u Kini prodala 220.529 vozila marke Mercedes-Benz, za 60 posto više nego u istom prošlogodišnjem periodu. U Evropi su ih prodali 192.302, tek 1,8 posto više nego u istom periodu 2020. godine.
„Povoljan zamah prodaje u Mercedes-Benz Carsu su nosile sve vodeće regije, a posebno Kina, i snažno je podupro kombinaciju proizvoda i određivanje cena u prvom tromesečju", objavio je Daimler.
Prodaja u Kini odražava ubrzanje privrednog oporavka u azijskom divu u prvom kvartalu, na 18,3 posto na godišnjem nivou. Budući da nisu mogli da putuju, bogatiji kineski potrošači su iskoristili raspoloživi dohodak za kupovinu luksuznih artikala.
Kineski potrošači su pomogli u oporavku Daimlera već u 2020., podstakavši rast prodaje u drugoj polovini godine i nadomestivši slabiji rezultat u drugim regijama.
I Daimlerov nemački konkurent Volkswagen je izvestio o skoku prodaje u Kini, za čak 65 posto.
Automobilski sektor teško pogađa nestašica ključnih čipova, koja je prisilila nekoliko firmi, uključujući Ford, General Motors i VW, da smanje ili prilagode proizvodnju.
Nestašica je uglavnom poštedela Daimler, koji je nije komentarisao.
Kompanija će objaviti detaljne kvartalne rezultate 23. aprila.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: arhiva Autoblog.rs