
Japanska Toyota razvija novi motor na vodonik, kao deo svog koncepta smanjenja emisije gasova staklene bašte, kaže se u saopštenju korporacije objavljenom u četvrtak.
Novi vodonikov turbomotor biće trocilindraš zapremine 1,6 litara.
Dodaju da je sagorevanje vodonika brže nego benzina, što pozitivno utiče na dinamiku automobila.
Toyota očekuje da će motor testirati u maju tokom jedne od etapa lokalne trke na stazi u prefekturi Shizuoka.
Toyota već ima iskustva u proizvodnji vodonikkovih motora. Firma je 2014. predstavila prvi svetski serijski automobil na tu vrsti goriva, Mirai. Međutim, u njega je u osnovi ugrađen električni motor koji dobija energiju potrebnu za pokretanje mašine iz hemijske reakcije vodonika i kiseonika, a nusproizvod je voda.
Uprkos nedavnom početku prodaje druge generacije tog automobila, Mirai nije previše tražen u Japanu. U prilog mu ne ide visoka cena i nedovoljno razvijena mreža stanica za punjenje vodonikom.
Japanska vlada je krajem prošle godine odobrila plan za smanjenje emisija gasova staklene bašte, koji između ostalog postavlja cilj postepenog prestanka proizvodnje svih benzinskih i dizelskih vozila do sredine 2030-ih godina.
Prema japanskoj vladi, ta razvojna strategija bi trebalo da podstakne privredu i stvori ekonomski efekat od gotovo 900 milijardi dolara do 2030. godine.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: arhiva Autoblog.rs