
Ferrari F40 s razlogom privlači neverovatnu pažnju, a odmah iza njega je F50. Jedan od primeraka ovog modela sada traži novog vlasnika.
F40 pokreće 2,9 litarski V8 motor i to je jedan od najpopularnijih Ferrarijevih automobila u istoriji kompanije. Međutim, F50 je snažniji, brži i još ređi model u odnosu na ikonu iz osamdesetih godina prošlog veka.

Ferrari F50 je predstavljao ranije obeležavanje i proslavu 50. godišnjice italijanskog proizvođača, njegov dizajn je inspirisan konceptim Ferrari Mythos iz 1989. godine koji je nastao na modifikovanoj platformi modela Testarossa, kao i nakon brojnih sati provedenih u vazdušnom tunelu sarađujući s kompanijom Pininfarina. Oblik Mythosa je zadržan, ali je F50 izgledao nešto oblije zahvaljujući prednjim svetlima, dubokim usisnicima vazduha i velikom spojleru.

Umesto 2,9 litarskog V8 motora F50 je dobio atmosferski 4,7 itarski V12 motor koji se povezivao s bolidom Formule 1 u kojem je Alain Prost ostvario pet pobeda 1990. godine te sezonu završio na drugom mestu iza šampiona Ayrtona Senne. V12 motor je smešten ispred zadnje osovine, a razvija 512 KS. Snaga se prenosila na zadnje točkove putem 6-stepenog manuelnog menjača i zadnjeg diferencijala s ograničenim proklizavanjem. Ovaj automobil je za 4 sekunde bio brži na Ferrarijevoj stazi Fiorino u odnosu na F40, a za zaustavljanje su se brinule Brembo kočnice. F50 nije imao servo upravljač, a unutrašnjost je bila "siromašna" jer se vodilo računa o težini. Armaturna ploča je napravljena od ugljeničnih vlakana, imala je tri ventilacijska otvora i grejanje, ali radio i klima uređaja nije bilo. Ipak, na raspolaganju je bio targa krov koji je mogao da se ukloni.
Primerak na fotografijama nosi broj šasije 103992 i jedan je od samo 55 primeraka namenjenih za američko tržište. Proizvedeno je ukupno 349 primeraka ovog modela, dok je F40 proizveden u 1.300 primeraka. Ovaj automobil je 48. proizvedeni primerak, a iz fabrike u Maranellu izašao je 15. decembra 1995. godine te je isporučen u Nju Džersi gde je prodat Bennyju Caioli. On je bio prijatelj Horacija Paganija te inspiracija za Pagani Huayru BC. Automobil je prodat 2011. godine kolekcionaru iz Teksasa, koji je obavio detaljan servis.
Automobil će biti prodat na aukciji ovog meseca, dolazi sa svom pratećom dokumentacijom, a očekuje se da će biti prodat za rekordan iznos, odnosno za sumu između 3,4 i 3,75 miliona dolara.
Izvor: Klix.ba