home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
VW fabrika

Nestašica kompjuterskih čipova širom sveta mogla bi da potraje i pune dve godine, upozorio je šef IBM-a Džim Vajtherst.

Zbog manjka čipova procenjuje se da će samo automobilska industrija ove godine izgubiti oko 110 milijardi dolara, a Vajtherst kaže za Bi-Bi-Si da tehnološka industrija na sve načine pokušava da isprati ogromnu potražnju nastalu otvaranjem svetske ekonomije.

Neke fabrike bile su prinuđene da zatvore svoje pogone sa početkom pandemije 2020. Zastoj u proizvodnji dodatno je pogoršao situaciju u kojoj je tražnja za čipovima otišla u nebo zbog velikog rasta prodaje laptopova, gejming konzola i mobilnih telefona kada su ljudi primorani da ostanu u svojim domovima, piše RTS.

"Veliki je period od trenutka kada se tehnologija razvije, počnu da se grade pogoni za proizvodnju do onoga kada čipovi počinju da silaze proizvodnih traka. Iskreno, trebaće nam par godina pre nego što steknemo dovoljno kapaciteta da rešimo problem manjka čipova", istakao je Vajtherst.

Osim toga, napomenuo je da čitava privreda mora da razmotri najbolji način korišćenja čipova.

"Moraćemo da razmislimo i o korišćenju polovnih čipova ili produživanju životnog veka određenih kompjuterskih tehnologija, kao i ubrzanju investicija u gradnju proizvodnih postrojenja", dodao je šef IBM-a.

Mnogi proizvođači automobila otkazali su porudžbine čipova 2020. godine kada su zatvorili svoje fabrike zbog pandemije, ali su sada uhvaćeni u raskoraku jer nisu predvideli da će potražnja za vozilima tako brzo da se vrati.

Zbog toga stručnjaci procenjuju da će samo automobilski sektor, usled manjka čipova, biti na gubitku od 110 milijardi dolara ove godine.

Izvor: Rts.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs

Nestašica delova će blokirati proizvodnju 3,9 miliona vozila u 2021.

Automobilska industrija neće moći da završi proizvodnju oko 3,9 miliona vozila planiranih za ovu godinu zbog uskih grla u snabdevanju ključnim elektronskim delovima, utvrdila je nemačka konsultantska kuća Alix Partners.

Tih 3,9 miliona vozila je vredno oko 110 milijardi dolara, a iznos je gotovo dvostruko veći nego što je procenjeno u januaru, saopštio je u petak Alix Partners.

Značajan broj neproizvedenih vozila odraziće se i na prodaji kompanija, rekao je menadžer Alix Partnersa Marcus Kleinfeld, iako će one smanjiti zalihe i time delimično ublažiti taj efekat.

U Volkswagenu procenjuju da u prvom tromesečju zbog nestašica nisu uspeli da sklope oko 100.000 vozila. Posledice bi mogle da budu još očiglednije u drugom tromesečju, objavili su nedavno.

Američki proizvođač Ford ove godine zbog zastoja predviđa dodatnih oko 2,5 milijardi dolara troškova. Većina kompanija, uključujući VW i Daimler, očekuje ipak poboljšanje u drugoj polovini godine.

Nestašica poluprovodnika već mesecima koči globalnu automobilsku industriju, budući da su se veliki proizvođači u koronakrizi preusmerili na proizvodnju poluprovodnika za potrošačku elektroniku kako bi udovoljili velikoj potražnji. Veliki proizvođači su najavili proširenje kapaciteta, ali to je dugotrajni proces i košta milijarde dolara, podseća agencija dpa.

Izvor: Seebiz.eu / dpa



čitanja : 419



Komentari