
Predlozi Evropske unije vezani za novo zakonodavstvo o normi Euro 7 za emisije izduvnih gasova do 2026. godine bi mogli da znače kraj za automobile s motorom s unutrašnjim sagorevanjem, piše Autocar. Prema Evropskom udruženju proizvođača automobila, to je četiri godine pre nego što će prodaja novih biti zabranjena u Velikoj Britaniji.
Kako piše Jutarnji.hr, konkretne predloge, koji bi na snagu trebalo da stupe 2025. godine, napravio je Konzorcijum inženjerskih savetnika za ultra niske emisije Evropske komisije. 'Evropsko udruženje proizvođača automobila veruje da bi scenariji ograničenja emisije, koje je predstavio Konzorcijum, u praksi doveli do situacije vrlo slične zabrani vozila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, uključujući i hibridna električna vozila'.
Čak i s promenama, strogo zakonodavstvo oko Euro 7 emisija moglo bi da učini i manje automobile s unutrašnjim sagorevanjem ekonomski neisplativim za daljnju proizvodnju. Prema objavljenim predlozima, budući automobili s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, mogli bi da koriste 'superkatalizator s više stepeni'. Benzinski motori bi koristili zagrejani električni katalizator, par konvencionalnih trosmernih katalizatora, filter za čestice i katalizator za proklizavanje amonijaka.
Međutim, Evropsko udruženje proizvođača automobila navodi da bi instalacije tako velikih i skupih uređaja bile gotovo nemoguće u malom automobilu, a uz to, i neisplativo. Još jedan predlog navodi da Euro 7 automobili koriste sofisticirani sistem dijagnostike koji će stalno nadzirati motor kako bi osigurao da emisije budu u skladu s regulacijama prvih 250.000 kilometara.
Neki veruju da ovi predlozi, koji će učiniti automobile s unutrašnjim sagorevanjem skupim ili jednostavno nesposobnim da udovolje zahtevima zagađenja, za cilj imaju da potisnu veći broj vozača na električne automobile.
Evropski proizvođači ostaju neuvereni po pitanju 'super-katalizatora': 'Tehnička rešenja dizajnirana da udovolje predložene izuzetno niske granične vrednosti biće vrlo skupa i složena. Vođenje tehnoloških zahteva do ove tačke će ozbiljno ograničiti mogućnosti za smanjenje CO2 i potrošnje goriva te će imati značajne neizvesnosti u pogledu trajnosti i operativnih troškova tokom životnog veka vozila'.
Osim Evropskog udruženja proizvođača automobila, kritike na predloge Evropska komisija je dobila od širokog spektra institucija, uključujući grad Amsterdam, Evropsku federaciju kampera za odmor, Austrijsku saveznu privrednu komoru, švajcarsku Saveznu kancelariju za okolinu i kompaniju za auto komponente Bosch.
Već ranije, nemačka kancelarka Angela Merkel je pozvala da se "stane na loptu", iako je jedna od najuverenijih promotera razvoja i širenja električnih automobila, tražeći postepeniji prelaz na električnu energiju u automobilima. Ostaje da se vidi šta sledi...
Izvor: Jutarnji.hr / Autocar.co.uk
Foto: arhiva Autoblog.rs