
Novi automobili iz meseca u mesec postaju sve skuplji. Za iznos koji je pre samo nekoliko godina bio dovoljan za kupovinu dobro opremljenog vozila C segmenta, danas teško možemo kupiti mali gradski automobil.
Još jedan problem su sve stroži standardi izduvnih gasova i razvoj elektromobilnosti. Ekološka transformacija znači velike troškove za proizvođače, što se odražava na cene proizvoda. Nemački časopis “Automobilwoche” je pripremio izveštaj na bazi istraživanja tržišta koje je sproveo institut Jato Dynamics. Pokazuje da je u periodu od 2002. do 2020. prosečna cena prosečnog kompaktnog automobila u Evropi porasla za čak 63 posto, a u B segmentu 59 posto.
Stručnjaci iz firme Jato Dynamics su uporedili cene trenutno ponuđenih modela s njihovim kolegama s početka 21. veka. Istraživanje uključuje Opel Astru, VW Golf, Peugeot 308, Toyotu Corollu i Ford Focus. Prosečna cena 2002. im je bila 18 hiljada evra. Danas za malo bolje opremljenije prmerke govorimo o iznosima od gotovo 30 hiljada evra.

Odakle takve razlike?
Naravno, to je zbog inflacije – 18.000 evra iz 2002. godine prevedeno – je danas oko 25 hiljada evra. Međutim, pad kupovne moći je samo delimično povezan s današnjim cenama.
Novi automobili koštaju više jer su složeniji, komplikovaniji, bolje opremljeni, a često čak i veći od svojih kolega od pre mnogo godina. Zahtevi kupaca se stalno povećavaju. Treba uzeti u obzir da bi se oprema koja se smatra prosečnom u segmentu 2002. danas smatrala izrazito lošom, a mnoge elemente koji su danas standardni nismo mogli dobiti ni uz doplatu.
Druga tačka koju su istakli autori izveštaja je promena u načinu finansiranja većine vozila. Danas se većina automobila iznajmljuje, nije u vlasništvu, a kupce više zanima cena mesečne rate nego cena vozila. Ovakav način „kupovine“ znači da mnogi ljudi biraju skuplje automobile nego u slučaju tradicionalnih oblika finansiranja.
Treći aspekt su, sve stroži standardi izduvnih gasova i razvoj elektromobilnosti. Ekološka transformacija znači velike troškove za proizvođače, što se odražava na cene proizvoda.
Izvor: Automobili.ba
Foto: arhiva Autoblog.rs