
Rad benzinca ili dizelaša u saobraćajnoj gužvi troši gorivo, a taj proces su smanjili start/stop uređaji. Međutim, kako je s električnim automobilima, ako, na primer, zaglavite u nekoj prometnoj aveniji?
Kako piše Revija HAK, britanska organizacija za zaštitu potrošača Which? se bavila tim pitanjem. Da li je potrošnja uređaja poput klime, radija ili uključenog tableta toliko visoka da ih treba isključiti dok stojite, pogotovo ako vam je baterija blizu kraja?
Za terensko ispitivanje Volkswagen ID.4 je bio zaustavljen više od sat vremena s upaljenim svetlima. Klima uređaj i grejanje sedišta su bili na najvišoj postavci. Takođe se puštala muzika, a video se reprodukovao na dva ekrana pozadi. Pokazalo se da je uticaj na potrošnju energije mali. Nakon sat i četvrt je došlo do gubitka od samo 2 posto kapaciteta, odnosno 13 kilometara dometa.
Istraživanje pokazuje da se samo veoma mali deo baterije električnog automobila koristi za održavanje udobnosti i zabavne sadržaje u automobilu. Which? je upozorio da je ispitivanje sprovedeno leti i napomenuo da bi kapacitet baterija mogao da se smanji brže ako je hladnije jer baterije neće raditi optimalno. Potrošačka organizacija će zato uskoro ponoviti test u zimskim uslovima.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs