
U toku je izgradnja fabrike u Čileu u kojoj će Porsche od 2022. proizvoditi sintetičko gorivo za automobile s SUS motorima.
Kompanija namerava da sledeće godine počne s ispitivanjima sopstvenog sintetičkog goriva, a biće kompatibilno s nepromenjenim motorima s unutrašnjim sagorevanjem. U početku će, međutim, biti ograničen na aplikacije za motosport, a prvi izlazak bi trebalo da bude u Porscheovim trkačkim automobilima Mobil 1 Supercup sledeće godine.
Ranije ove godine, šef proizvoda za sportske automobile Porsche Frank Walliser rekao je: “Na dobrom smo putu, zajedno s našim partnerima u Južnoj Americi. Sigurno će 2022. biti veoma, veoma mali obim za prva ispitivanja.
“To je dug put s velikim ulaganjima, ali sigurni smo da je to važan deo naših globalnih napora za smanjenje uticaja CO2 transportnog sektora.”
Prošle godine kompanija je najavila partnerstvo s energetskim kompanijama Siemens Energy, AME i Enel te čileanskom naftnom kompanijom ENAP, s ambicijom razvoja pogona za komercijalnu proizvodnju sintetičkih goriva ili e-goriva, u industrijskim razmerima. Prva faza, nazvana Haru Oni, koristiće “izuzetne” uslove vetra u južnom Čileu za proizvodnju sintetičkog goriva uz pomoć vetra.
Postrojenje bi trebalo da bude u pogonu do 2022. godine, a do 2024. će se povećati proizvodnja 55 miliona litara sintetičkog goriva, a otprilike deset puta do 2026. Izvršni direktor Porschea Oliver Blume je izneo motiv projekta: “Njihove prednosti su u jednostavnosti njihove primene: e-goriva se mogu koristiti u motorima s unutrašnjim sagorevanjem i plug-in hibridima, a mogu koristiti i postojeću mrežu benzinskih stanica. ”
To je sada ponovio Walliser, koji je objasnio: “Opšta ideja iza ovih sintetičkih goriva je da nema potrebe za promenom motora, za razliku od onog što smo videli s E10 i E20, pa ga zaista mogu koristiti svi.“
Izvor: Vijesti.ch / Autocar.co.uk
Foto: Porsche