
Lotus je detaljno opisao laganu platformu koja će podržati njegove potpuno električne zamene za modele Elise, Exige i Evora, a koje će se pojaviti od 2026.
Novi arhitektura je 37% lakša od strukture koju koristi nova Emira na benzinski pogon, a opisan je kao nacrt Lotosovih električnih vozila.
Lotus će nastaviti da pravi sportske automobile u svom sedištu u Hethelu u Norfolku, dok će se više modela orijentisanih na “stil života”- uključujući SUV Type 132 i Type 133 coupé - proizvoditi u novom pogonu u Wuhanu u Kini.
Platformu za e-sport je razvio namenski program Project LEVA (Arhitektura lakih električnih vozila) koji je pokrenut u oktobru prošle godine, delimično finansiran iz fonda Advanced Route to Market Demonstrator (ARMD) koji podržava vlada.
Osim što će predstavljati osnovu za novi Lotus dvosed, kodnog naziva Type 135 i zakazan za lansiranje 2026., biće ponuđen i trećim stranama putem savetodavnog odeljenja Lotus Engineering-verovatno uključujući Alpine, koja deli razvoj Type 135 i razvija potpuno električnog naslednika A110.
Baterije, u rasponu od 66,4kWh do 99,6kWh, mogu se slagati u “sanduk” raspored u sredini šasije (kao u hiper-automobilu Evija) ili konvencionalno postavljeni ispod poda za smeštaj dvoseda i četvoroseda s međuosovinskim rastojanjem u rasponu od 2470 mm do više od 2650 mm.
S obzirom na to da će Lotusov budući coupé s četiri sedišta biti pravljen u Kini i da će koristiti zasebnu arhitekturu matične firme Geely, vrlo je verovatno da će četvorosedi električni naslednik biti Evora 2+2.
Izvor: Vijesti.ch / Autocar.co.uk
Foto: Lotus