home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Lotus platforma

Lotus je detaljno opisao laganu platformu koja će podržati njegove potpuno električne zamene za modele Elise, Exige i Evora, a koje će se pojaviti od 2026.

Novi arhitektura je 37% lakša od strukture koju koristi nova Emira na benzinski pogon, a opisan je kao nacrt Lotosovih električnih vozila.

Lotus će nastaviti da pravi sportske automobile u svom sedištu u Hethelu u Norfolku, dok će se više modela orijentisanih na “stil života”- uključujući SUV Type 132 i Type 133 coupé - proizvoditi u novom pogonu u Wuhanu u Kini.

Platformu za e-sport je razvio namenski program Project LEVA (Arhitektura lakih električnih vozila) koji je pokrenut u oktobru prošle godine, delimično finansiran iz fonda Advanced Route to Market Demonstrator (ARMD) koji podržava vlada.

Osim što će predstavljati osnovu za novi Lotus dvosed, kodnog naziva Type 135 i zakazan za lansiranje 2026., biće ponuđen i trećim stranama putem savetodavnog odeljenja Lotus Engineering-verovatno uključujući Alpine, koja deli razvoj Type 135 i razvija potpuno električnog naslednika A110.

Baterije, u rasponu od 66,4kWh do 99,6kWh, mogu se slagati u “sanduk” raspored u sredini šasije (kao u hiper-automobilu Evija) ili konvencionalno postavljeni ispod poda za smeštaj dvoseda i četvoroseda s međuosovinskim rastojanjem u rasponu od 2470 mm do više od 2650 mm.

S obzirom na to da će Lotusov budući coupé s četiri sedišta biti pravljen u Kini i da će koristiti zasebnu arhitekturu matične firme Geely, vrlo je verovatno da će četvorosedi električni naslednik biti Evora 2+2.

Izvor: Vijesti.ch / Autocar.co.uk

Foto: Lotus



čitanja : 478



Komentari