
Toyotin direktor Akio Toyoda već godinama izražava nezadovoljstvo električnim automobilima, njihovim uticajem na radna mesta u autoindustriji, praktičnost… Nije zato čudno što je Toyota prilično skromno krenula s električnim automobilima, a u pozadini cele priče radi na novoj tehnologiji. Preradila je turbobenzinski motor koji umesto benzina koristiti vodonik.
Taj motor ne koristi tehnologiju gorivih ćelija (te električni motor) nego gotovo klasični benzinski motor s cilindrima, klipnjačama, radilicom, ventilima. Tu je čak i turbo punjač, piše Revija HAK.
Novi trocilindrični Toyotin motor je prvu primenu imao u Corolli u japanskom šamionatu 24 sata i za sada nije bilo problema.
U Toyoti kažu da će emisije štetnih gasova biti gotovo na nuli. Jedino malo zagađenje će nastati spaljivanjem motornog ulja u motoru. Takođe, zvuk motora je sličan benzincu, a odziv će biti mnogo bolji jer je vodonik zapaljiviji od klasičnih goriva, benzina i dizela.
Prvu vest je objavio Forbes, a sada o tome piše i Best Car. Konstrukcija slična onoj na Corolli bi trebalo da ide u serijsku primenu i to na plug-in hibirdu Prius, koji bi trebalo da se pojavi na tržištu 2025. godine. Auto bi trebalo da emituje minimalne količine CO2 i azot oksida.
Novi Prius dolazi na tržište sledeće godine kao klasični hibird, a ovaj model se očekuje za tri godine. Vest još nije potvrdila Toyota, ali ovaj sistem bi zaista mogao da bude spas za motore s unutrašnjim sagorevanjen.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs