
Ključna pitanja uz električne automobile jesu da li su oni skloni samozapaljivanju više od benzinaca i dizelaša i koliko koštaju njihove popravke nakon nesreća ili kvarova. Na sve to je pokušala da odgovori kompanija Allianz velikom studijom.
Kako piše Revija HAK, prema studiji koju je sproveo Allianz, električni automobili su znatno skuplji za popravku nakon nesreća od konvencionalnih automobila. U skladu s tim, u kasko osiguranju prosečni izdaci šteta za čisto električne automobile su veći za deset posto, a za plug-in hibride računi su čak 50 posto veći. U Allianzu nisu naveli, ali možemo pretpostavljati da su kod plug-in hibrida najveći problem baterije, koje se nalaze u zadnjem delu vozila o koje su sigurno osetljive na zadnje udare na automobile. Kod električnih vozila baterija je u podu i malo je zaštićenija.
Baterije u električnim automobilima koštaju do 20.000 evra i svaka popravka je izuzetno skupa. To je nešto o čemu biste morali da razmišljate i pri kupovini polovnog električnog automobila, koji je izašao iz garancije.
Neverovatno, ali neki proizvođači propisuju zamenu baterija na električnim vozilima nakon aktivacije vazdušnih jastuka. Set kablova u električnim automobilima može da košta oko 7.000 evra pa ih neki proizvođači opremaju zaštitnim navlakama kako ih ne bi izgrizle kune, miševi i drugi sisavci koju njima vide obrok.
Za kraj, prema studiji, električna vozila se ne kvare više od benzinaca i dizelaša te nisu sklonija samozapaljivanju.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs