home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
VW dizelgejt

Dizelgejta se svi dobro sećamo. Volkswagen je zbog manipulacije izduvnim gasovima prošao finansijski kao bos po trnju, pored dobijanja negativnih etiketa i pomračenja imidža.

S druge strane, dizel skandal je ubrzao dešavanja na planu električnih automobila, tako da nije baš sve tako negativno. Međutim, čini se da saga nije završena. Kako pišu Vrele Gume, u najnovijem izveštaju se navodi da je savetnik Vrhovnog suda Evropske unije nedavno izjavio da je takozvani softver „temperaturnog prozora“, koji Volkswagen koristi u nekim motorima, nezakonit.To ne znači da je nemački proizvođač ponovo podvrgnut istragama od strane Suda pravde Evrospke unije (CJEU), iako sudije obično slede mišljenja savetnika. Da pojednostavimo – VW nije pod istragom za sada, jer bio ona mogla da startuje svaki čas

Slučaj je inicijalno na videlo izbio zahvaljujući potrošačima u Austriji, a fokus je na softveru koji Volkswagen koristi da bi kontrolisao ventil za recirkulaciju izduvnih gasova. Pod izvesnim okolnostima, kada je spoljašnja temperatura između 15 i 33 stepena Celzijusa, a nadmorska visina iznad 1.000 metara, ventil biva deaktiviran od strane softvera, dozvoljavajući veću emisiju azotnih oksida tokom procesa sagorevanja.

Teoretski, ovaj softver je dizajniran u cilju sprečavanja habanja motora i stvaranja naslaga gareži, ali savetnik Evropskog suda kaže da se radi o „poništavajućem uređaju“, koji funkcioniše na veoma sličan način kao onaj u zloglasnom VW EA 189. Austrijski potrošači tvrde slično, navodeći da temperaturni prozor nije odraz stvarnih uslova vožnje u ovoj zemlji i Nemačkoj. Uloga softvera da zaštiti motor nije opravdanje, rekao je glavni zastupnik CJEU, Atanasios Rantos.

Izvor: Vrele Gume

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 1119



Komentari