
Na tržištu polovnih vozila pravila su jasna, a ona su neretko i subjektivna.
Opšte je poznato da se u našem regionu najbolje kotiraju automobili nemačkih proizvođača. Sveto trojstvo se ne dovodi u pitanje, a Volkswagen je merilo tržišta. Delove možete kupiti na kiosku, popravljaju se u svakom dvorištu, a kad se neki model oglasi, kupci stoje u redu. Tako je bilo nekad, a sada su se stvari malo promenile. Međutim, daleko od toga da nije tražena roba. Problemi su negde drugde, piše Index.hr.
Italijanska egzotika
Tu ne mislimo na Ferrari i Maserati koji se teško prodaju iz nekih drugih, pre svega finansijskih razloga, već na egzotičnije modele iz ponude Alfa Romea, Lancije, pa i Fiata. To nisu nimalo loši automobili, na listi su robe koja ima kupca, ali na njega je potrebno čekati.

Primera radi, Alfina limuzina opremljena odličnim 2.4 JTD motorom se najčešće prodaje za mali novac, ali se i najčešće radi o isluženom modelu zbog koga na kraju i dođe na nešto lošiji glas. Šteta, jer očuvani modeli bi mogli da budu osetno bolji i od daleko poznatijih krstarica. Pouzdani su, udobni, bogato opremljeni i vrlo brzi. Alfa 159 je najtraženija, dok ćete 166 izuzetno teško prodati, čak i po ceni po kojoj neki kupuju električne romobile.
Lancia je tu u još gorem položaju. Thesis je već zaboravljen, Ypsilon niko ni ne vozi, pa se ponuda svodi na Lybre i još starije Kappe. Uleti i poneka Phedra. Sve su to ok automobili, ali niko ih neće, neke ni besplatno. Ako pogledate dostupnost polovnih delova i cene istih, stvari postaju jasnije.

To su jednostavno automobili kojih je malo na tržištu polovnih, malo je interesenata, pa je i na uspešnu prodaju potrebno čekati.
Francuski luksuz
Ako izuzmemo kultne automobile poput Citroenovog DS-a i CX-a, francuske luksuzne krstarice su najbolji primeri automobilske inflacije. Cena im pada na dnevnom nivou, a kao polovni mogu da prođu samo uz krajnje nisku cenu.
To ne znači da su loši, naprotiv. Renault 25 i Safrane, Citroen XM, Peugeot 605 danas uživaju kutni status i cena im raste. Oni noviji su katastrofalno ulaganje. Ponuda je loša, cena niska, a servisi itekako skupi. Tu najgore prolaze Vel Satis i C6, kojih se gotovo nemoguće rešiti.
Ugašene marke i nedostupni modeli
Uz rečeno zapamtite još dva pravila. Prvo je da možete zaboraviti da ćete se modela s drugih tržišta lako rešiti. Bar onih novijih jer niko ne želi model za koji nema delova. Recimo, američko izdanje Ford Focusa nije ništa lošije, ali će na novog vlasnika čekati mesecima.
U goroj su situaciji samo oni koji voze modele ugaslih marki. Daewoo i kasnije Chevrolet nisu veliki problem, ali imati Rovera je već izazov na koji su retki spremni. Servisi su skupi i ponuda je oskudna, posebno ako govorimo o ponudi polovnih delova.
Vlasnici Saaba mogu da budu nešto zadovoljniji. Kultna marka je proizvodila odlične automobile, stvorene da traju, pa oni traju i dalje. Izgledaju odlično, još bolje se voze, ali zato servisi postaju sve veći problem. Ako planirate prodaju, napravite to što pre.

Za kraj smo ostavili originalne modele koje su nudili veliki proizvođači u vreme dok su imali hrabrosti da budu originalni. Pomenućemo neke: Jaguar X-Type u karavanskom izdanju, Mercedesova R klasa te Audi A2, koji je i u današnjim okvirima izuzetan automobil.

Kad se podvuče linija, sve se svodi na jedno pravilo. Ako niste ljubitelj neke marke i modela, a volite da menjate automobile - ne filozofirajte. Stopite se s masom i birajte iz izloga s najvećom ponudom.
Izvor: Index.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs