home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Volvo EV

Umesto da posegnu za ugradnjom veće baterije, koja je očigledan način da se poveća domet električnih automobila, kompanija Volvo odlučila je da uz pomoć pametnih tehnologija optimizuje potrošnju energije u svojim vozilima.

Kako švedska autokompanija navodi u saopštenju za medije, u toku je izrada aplikacije „Rejnž asistent“ koja će biti deo najnovijeg Volvo softvera za električne automobile. Vozači električnih Volvo modela moći će da uz pomoć aplikacije prilagode brzinu i stil vožnje kako bi ostvarili maksimalnu uštedu energije i smanjili potrebu za punjenjem baterije.

Aplikacija je trenutno u beta verziji, a kompanija namerava da konačnu verziju dodatno obogati korisnim funkcijama koje će „savetovati“ vozače kako da svojim automobilom upravljaju na energetski efikasan način. Osim što će pružati informacije o svim faktorima koji utiču na domet baterije, aplikacija će automatski kontrolisati sistem klima uređaja u vozilu kako bi temperatura u kabini bila adekvatna bez suvišne potrošnje energije.

„Rejnž asistent“ će najpre biti dostupna vozačima modela Volvo XC40 Ričardž putem najnovijeg bežičnog ažuriranja softvera – na isti način na koji pametni telefoni i računari primaju ažuriranja, dok će pojedini modeli, kao što je C40 Ričardž, imati fabrički instaliranu aplikaciju.

Kompanija je saopštila da će aplikacija uskoro postati dostupni za više Volvo modela i tržišta te da će u oblasti naprednih automobilskih softvera Volvo postati svetski lider.

Inače, švedski proizvođač automobila izuzetno je posvećen ciljevima održivog razvoja, a svoje poslovanje intenzivno usmerava ka borbi protiv klimatskih promena. Cilj je da sredinom ove decenije polovina globalne prodaje Volvo automobila budu potpuno električni modeli, a do 2040. godine autokompanija namerava da postiane klimatski neutralna.

Povećanje energetske efikasnosti svakako je u skladu sa klimatskim ciljevima kompanije, pa je otuda lakše razumeti zašto ugradnja većih baterija, a time i porast troškova i veća potreba za litijumom, nije bila opcija za Volvo.

Izvor: Energetskiportal.rs

Foto: Volvo



čitanja : 341



Komentari