home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Električni automobil

O električnoj mobilnosti se naveliko raspravlja i zagovara, ali kako je definisati kao ekološki koncept kada u Nemačkoj ili Kini, na primer, većina električne energije dolazi iz termoelektrana, a one proizvode ogromne količine CO2. Potreba za električnom energijom je ogromna, a par hiljada vetroelektrana izgleda više kao zgodan dekor uz autoputeve nego kao ozbiljno rešenje za sve veće potrebe stanovništva i industrije.

Kako piše Revija HAK, nemački stručnjak za autoindustriju i šef Centra za istraživanje autoindustrije (CAR), Ferdinand Dudenhöffer, tvrdi da je povratak nuklearnoj energiji neizbežan kako bi se pokrenula ekspanzija elektromobilnosti dogovorena između vladajućih stranaka SPD, Zelenih i FDP.

– Ako u Nemačkoj shvatamo elektromobilnost ozbiljno, ne možemo je sprovesti bez nuklearnih elektrana – tvrdi Dudenhöffer listu Augsburger Allgemeine.

– Da bi opsluživali električne automobile energijom 2050. godine, trebalo bi nam 39.000 dodatnih vetroturbina.

To nije izvodljivo. Jedini izlaz je izgradnja novih nuklearnih elektrana, koje su danas bezbednije nego u prošlosti. Ali stranke vladajuće koalicije se trenutno zalažu za ukidanje nuklearne energije. Istovremeno žele 15 miliona novih električnih automobila na putevima do 2030. godine, a to će značiti ogroman pritisak na mrežu snabdevanja električnom energijom.

Trenutno se vodi ključna rasprava na nivou država Evropske unije da li će se nuklearna energija nazvati održivom. U slučaju potvrdnog odgovora čeka nas ekspanzija nuklearki, koje su, kao što znate, uglavnom čiste, sve dok se ne dogode havarije poput černobilske ili one u Fukušimi. Nakon njih dobijamo kontaminirani vazduh, tlo i vodu, stotine ljudskih žrtava i jednu odličnu televiziju seriju (Černobilj). Opet, od nečega moramo da živimo pa se sve čini kao još jedna okrutna Kvaka 22 u kojoj nema rešenja bez kompromisa.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 390



Komentari