
U odnosu na isti mesec prošle godine, prodaja automobila u novembru 2021. je pala za 17,5 posto na području Evropske unije, EFTA-e i Velike Britanija. Prošlog meseca je na toj teritoriji registrovano 864.119 novih vozila, objavila je Asocijacija evropskih proizvođača automobila (ACEA).
Prodaja u novembru je bila najlošija otkako je ACEA počela da prati prodajne brojke 1993. godine. Globalna nestašica poluprovodnika i drugi problemi u lancu snabdevanja su umanjili isporuku automobila na globalnom nivou, piše Revija HAK. Mnogi proizvođači automobila imaju parkinge pune već gotovih automobila koje ne mogu da isporuče zbog toga što u njih nisu ugradili ključne funkcije, odnosno čipove.
Prodaja Hyundaija je porasla za 42 posto u novembru dok je Kia, takođe deo Hyundaijevog koncerna, rasla 20 posto. Korejski proizvođači su iskoristili odlične veze s proizvođačima čipova, od kojih mnogi imaju fabrike na korejskom tlu.
Volkswagen Grupa, najveći evropski proizvođač automobila, zabeležila je pad broja registracija za 31 posto, pri čemu je prodaja marke VW pala 38 posto, Audi 30 posto, Škoda 27 posto i Seat 25 posto. Porsche je ograničio pad prodaje na manje od 1 posto jer su automobili s visokom maržom marke bili prioritet za dobijanje čipova.
U Stellantisu, drugom evropskom proizvođaču automobila, registracije su pale za 21 posto, Jeep je pao 36 posto, Alfa Romeo 35 posto, Fiat 25 posto i Opel/Vauxhall takođe 25 posto. Prodaja automobila Peugeot je pala 20 posto, a Citroen 7 posto. Registracije Grupe Renault su pale za 12 posto, Renault je pao za 21 posto, dok je Dacia rasla 5,7 posto. Ford je pao 44 posto, Nissan je pao 20 posto, a Toyota 9,3 posto.
Jaguar je pao 37 posto, Land Rover 36 posto, a Volvo i Lexus 16 posto. Mercedes-Benz je pao za 25 posto, a BMW za 19,5 posto.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs