
Dacia nastavlja da niže prodajne uspehe i rekorde, a očigledno joj u prilog ide i nestabilna ekonomska situacija zbog koje kupci više posežu za racionalnijim kupovinama. Tako je i u Francuskoj po prvi put najprodavanija marka Dacia, ispred Peugeota i Renaulta.
Nekoliko poslednjih godina Dacia Sandero je bio najprodavaniji automobil u Francuskoj za fizička lica. Taj uspeh se nastavlja kroz celu marku jer 2021. godine upravo Dacia postaje omiljena marka pojedinaca u Francuskoj, što je još jedan dokaz neverovatnog uspona rumunskog proizvođača.
Prema podacima Autowaysa (od 20. decembra) koje je preneo Autoactu, sa 99.698 registracija, Dacia ima tržišni udeo u prodaji fizičkim licima od 14,5%. To je rast za Daciju od čak 27% i time je ova marka došla ispred Renaulta i Peugeota, koji imaju tržišne udele od 13,3 i 12,7%, a smanjeni su za više od 20%. Dodatni razlog tome je što su Peugeot i Renault više pod uticajem nedostatka poluprovodnika.
Ovaj rezultat Dacije je pravi podvig kada se uzme u obzir činjenica da je asortiman Dacije mnogo manji od asortimana drugih proizvođača, sa samo jednim malim električnim gradskim automobilom, svestranim gradskim automobilom, kompaktnim SUV-om i jednim monovolumenom. Dacia je došla na vrh najviše zahvaljujući modelu Sandero, koji je isporučen u 67.638 primeraka. Koliki je to uspeh dovoljno pokazuje rezultat drugoplasiranog Peugeota 208 koji je prodat u 35.071 primerku.
Čak i ako su njegove cene porasle ove godine, Sandero ostaje neprikosnoven u odnosu uloženog i dobijenog. Time privlači one koji žele ono osnovno po najboljoj ceni. Kupci takođe cine njegovu LPG verziju, koja omogućava da vožnju na plin koji u Francuskoj košta manje od 90 centi po 1 l.
Velika prednost za Renault grupu je i činjenica da Dacia ovim rezultatima drastično jača profitabilnost, jer se po pravilu Dacije prodaju bez popusta.
Izvor: Klix.ba / PR Dacia
Foto: arhiva Autoblog.rs