
U zemljama poput Nemačke ili Austrije polovni automobili su iz meseca u mesec skuplji nego ikada što se oseti i na ostalim tržištima, uključujući i naše. Smanjena proizvodnja novih automobila te promena interesa građana u pandemiji koronavirusa, koji su počeli da se orijentišu na putnička vozila i da zanemaruju javni prevoz, uticali su i na rast cena polovnih vozila.
U slučaju posebno popularnih modela, cene su porasle za čak 20 do 30 posto – dok je u isto vreme ponuda smanjena – piše nemački Focus. Autoscout24, jedna od najvećih internetskih berzi polovnih automobila u Evropi, prošle godine je širom Evrope zabeleežila rast cene od osam posto. Pritom je ponuda smanjena za jedanaest posto. Volkswagen Golf je ostao najpopularniji polovni automobil u Evropi 2021. godine, piše Revija HAK.
Što se Nemačke tiče, cene polovnih su porasle za 21 posto u odnosu na prethodnu godinu. Dvocifreni rast cena je karakterističan i za mnoge države u Evropi. U Nemačkoj prosečni polovni automobil košta 21.910 evra, a ako se gledaju velike evropske države u Italiji je najniža cena, 17.816 evra.
Što se marki tiče, najpopularniji su Volkswagen, pa Mercedes, BMW i Audi. Nakon Golfa najpopularniji polovni automobili su Audi A4 i A3 te VW Polo i Audi A6.
Prema istraživanju Autoscouta, 35 posto kupaca automobila razmišlja o kupovini polovnog električnog modela. Uprkos lošim rezultatima na poslednjem Euro NCAP crash testu, Renault Zoe je najpopularniji električni automobil zbog svoje prosečne cene od 16.400 evra. Teslin Model 3 je na drugom mestu, a Model S na trećem.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs