
S vremena na vreme videli smo vesti o proizvođačima koji povlače određene elektrifikovane modele zbog opasnosti od požara u baterijama. Možda je najozloglašeniji slučaj Chevrolet Bolta EV, koji je General Motors koštao stotine miliona, ali nije jedini: Ford Kuga plug-in hibrid, Hyundai Kona ili BMW plug-in hibridi morali su da budu opozvani zbog opasnosti od požara.
Da li se može reći da su požari rizik koji treba uzeti u obzir u električnom automobilu? Verovatnoća je mala, ali postoji. Međutim, postoje podaci koji pokazuju da je rizik od požara u električnom automobilu puno manji nego u benzinskim vozilima, prema studiji koja je prikupila podatke od Nacionalnog odbora za bezbednost u saobraćaju Sjedinjenih Američkih Država, Kancelarije za statistiku u saobraćaju SAD-a i podaci iz poziva na reviziju od strane američke vlade.
Kako prenosi Revija HAK, prema podacima prikupljenim u studiji, u Sjedinjenim Državama su 2020. godine prijavljena 52 požara na električnim automobilima, što je 25 požara na svakih 100.000 prodatih električnih automobila. Međutim, bilo je 199.533 požara u benzinskim automobilima, što je ekvivalentno 1530 požara na svakih 100.000 prodatih automobila. Studija ističe da su požari u električnim vozilima puno ređi nego u benzinskim: prema podacima koje je prikupio AutoInsuranceEZ, verovatnoća da će se benzinski automobili zapaliti je deset puta veća od električnih automobila. Brojka je slična onoj koju je pre nekog vremena objavio Tesla, uveravajući da je 11 puta veća verovatnoća da će se požar dogoditi u automobilu na benzin nego u električnom.
Međutim, najverovatnije će od požara stradati hibridni automobili. U automobilima ove vrste je zabeležen je 16.051 požar, što je ekvivalentno 3474 požara na svakih 100.000 prodatih hibridnih automobila u SAD-u. Udeo je puno veći od benzinskih i električnih automobila, što je s druge strane logično, uzimajući u obzir da hibridi imaju dva glavna zapaljiva elementa: gorivo i baterije.
Ono što je sigurno je da je požar u električnom automobilu obično puno teže ugasiti zbog same hemije baterija jer može da izazove samozapaljenje ćelija, ekstremno visoke temperature i mogućnost naknadnog zapaljenja koji zahtevaju posebnu intervenciju vatrogasaca.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: arhiva / Cherokee County Fire And Emergency Services