home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Chevrolet Bolt EUV

Kakve god bile prednosti ili mane električnih vozila, najveći izazov leži u tome da proizvođači podstaknu ljude da ih u stvari kupuju. Pokazalo se da je to jednako teško kao i učiniti njihove baterije dugotrajnijima i izgraditi sveobuhvatnu infrastrukturu za punjenje. Novi izveštaj konsultantske firme Deloitte pokazuje koliko je to veliki poduhvat.

Deloitteov izveštaj nazvan ‘Globalna studija potrošača u automobilskoj industriji 2022.‘ donosi detalje o očekivanjima kupaca koja će pokretati automobilsko tržište u godinama pred nama, piše Jutarnji.hr. Izveštaj se bazira na anketi 26.000 potrošača iz ukupno 25 zemalja.

I dok većina rezultata nije iznenađujuća, poput činjenice da ljudi još uvek preferiraju putnička vozila u odnosu na javni prevoz, činjenice da su spremni da prihvate visoku tehnologiju sve dok ne moraju da je plaćaju, kao i da dalje žele da kupuju nova vozila lično, a ne preko interneta, tu su i neki neočekivani pokazatelji.

U SAD-u, čak 69 posto potrošača smatra da će njihovo sledeće vozilo biti pogonjeno unutrašnjim sagorevanjem, 22 posto planira neku vrstu hibrida, a samo pet posto Amerikanaca očekuje da će njihovo sledeće vozilo biti potpuno električno.

‘Kupci očekuju da će njihova vozila biti pristupačna‘, objašnjava Ryan Robinson, Deloitteov vođa istraživanja automobila. ‘Punih 74 posto onih koji nameravaju da kupe EV očekuju da će njihovo sledeće vozilo koštati manje od 50.000 dolara. S prosečnom cenom novog vozila koja se već približava 40.000 dolara, to je vrlo uzak raspon za elektriku‘.

Tu su i vlade država, koje napreduju s agresivnim politikama elektrifikacije, ali ono što je iz Deloitteovog izveštaja vidljivo jeste da su ambicije jedna stvar, a stvarnost nešto sasvim drugo. U Južnoj Koreji, na primer, 23 posto kupaca smatra da će im sledeći automobil biti EV. U Kini ta brojka iznosi 17 posto. U izveštaju ima mnogo naznaka da je ono što je pred nama burna budućnost automobilske industrije.

Izvor: Jutarnji.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 740



Komentari