home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Dacia Sandero Stepway

Veliki pad prodaje automobila na samom kraju 2021. naterao je stručnjake da potraže uzroke. Uočili su da je uz smanjenu tražnju i sve veći broj kupaca koji se masovno okreću jevtinijim vozilima. Reklo bi se, kriza ima svoje zakone, a ko se tu snađe, pogodi ukus kupaca, može i da računa na uspeh.

Prodaja novih putničkih automobila u Evropskoj uniji pala je tokom 2021. godine za 2,4 posto na 9,7 miliona vozila, pri čemu je samo u decembru pad iznosio čak 22,8 procenata, saopštilo je Evropsko udruženje proizvođača vozila (ACEA). U decembru je širom EU prodato 795.295 putničkih automobila, a to je šesti uzastopni mesec pada, piše Politika.

Na većini tržišta registrovan je dvocifreni pad prodaje u decembru. Većina proizvođača beleži i pad proizvodnje i samim tim i prodaje. Tako je i primer rumunske Dačije, jer nudi nižu a samim tim i jevtinu robu, kako se dobro „pliva“, čak i uzvodno.

Rumunski proizvođač isporučio je prošle godine 537.095 vozila i jedna je od retkih velikoserijskih automobilskih marki koja je 2021. završila u plusu. Dačija se pohvalila i da je izbila na treće mesto u Evropi kada je reč o prodaji vozila privatnim kupcima, nakon što je dostigla rekordni tržišni udeo od 6,2 odsto. Za ovakav rezultat najzaslužnija su dva ključna modela kompanije na evropskom tržištu – „sandero“ i „daster“.

U 2021. u Evropi je prodato 226.825 primeraka „sandera“, uključujući i „stepvej“ varijantu. „Daster“ je takođe imao odličnu godinu iza sebe sa 186.001 isporučenim vozilom, čime je ukupna prodaja ovog modela od 2010. godine premašila dva miliona automobila.

Dacia Duster

Tajna dobre prodaje ovih vozila je niska cena, korektnan izgled, garancija, jeftini delovi, oprema, dovoljno mesta za četiri odrasle osobe, klima, mala potrošnja... Dok se drugi brendovi takmiče u tome ko će pre da napusti proizvodnju automobila s unutrašnjim sagorevanjem, kako bi ostvarili viši cilj smanjenja emisija CO2 u atmosferu, Dačija ima sasvim drugu strategiju. Neće se odricati motora s unutrašnjim sagorevanjem sve dok to bude zakonski moguće, ali će na druge načine smanjivati emisiju štetnih gasova.

Pristup je prilično zanimljiv i uspešan a izneo ga je za engleski Autokar izvršni direktor Dačije Denis Le Vot.  U kompaniji koju predstavlja su odlučili pod svaku cenu da smanje težinu svojih vozila, pa onda i potrošnju goriva što dovodi do manjih emisija. Ima i Dačija čipove, ali one jednostavnije, koji, zapravo, i jedini služe svrsi, a sve ostalo je „infotejment šminka“, koja se skupo plaća. Samim tim, nema ni problema sa isporukom te „visoke“ tehnologije, koja je ostale brendove koštala ѕastoja i smanjene prodaje.

Zaključak iz svega može da se izvede: evropski kupci se okreću jeftinijm prevoznim sredstvima, a to je često slučaj gde se u porodicama traži drugi ili treći auto. Otud i zaokret prema „dačiji“ koju iako bije glas “istočnog vozila“, i ima mnogo kritičara, nudi više od konkurenata, čak u ceni i 20 do 40 odsto u odnosu na neke važne evropske brendove.

Izvor: Politika.rs

Foto: Arhiva Autoblog.rs



čitanja : 11752



Komentari