
Globalno gledano, Evropa je tokom prošle godine s 11.774.885 prodatih primeraka (EU+EFTA+UK) zabeležila pad od 1.5% (-183.000 primeraka) u odnosu na godinu pre, ali čak 25.5% u odnosu na pretpandemijsku 2019. godinu.
Kako piše Index.hr, gotovo sve marke su ubeležile minus, a na listi onih koji mogu da budu najzadovoljniji su svakako Hyundai, Kia, Toyota i Tesla, svi sa značajnim rastom. Drugo je pitanje da li su upravo njihovi modeli bili najprodavaniji na pojedinim tržištima ili je uspeh bio raspoređen na celu gamu. Pogledajmo.
Corsa je bila najprodavanija u Velikoj Britaniji, gde ih je prodato 40.914. Na drugom mestu u Velikoj Britaniji je Tesla Model 3, a treći je Mini. Najprodavanija marka je inostrana, i to Volkswagen.
Uprkos padu od 10%, najveće evropsko tržište je i dalje Nemačka, a tu Volkswagen dominira. Prvo mesto je uspeo da osvoji Golf (91.621 prodati primerak), ispred T-Roca (57.424 p.p.) i Tiguana (55.527 p.p.).
I u Francuskoj dominiraju domaći modeli. Apsolutni lider je Peugeot 208 (88.037 p.p.), a slede ga Renault Clio (85.370 p.p.) i Dacia Sandero (77.067 p.p.).
I Italija je tradicionalno naklonjena domaćim markama. Iako je ponuda skromna, vremešna Fiat Panda je sa 112.298 prodatih primeraka pobednik, ispred Fiata 500 (44.819 p.p.) i još uvek prisutne Lancije Ypsilon (43.735 p.p.).
Naklonost domaćim markama je vidljiva i na drugim tržištima. Primera radi, Seat Arona je najprodavaniji u Španiji, dok Suzuki, koji ima fabriku u Mađarskoj, dominira našim severnim komšijama s dva najprodavanija modela.
U Švedskoj uprkos padu Volvo drži prva tri mesta, a S/V60 je najprodavaniji. Pomenimo i Kiju Ceed koja je rastom od 66.5% skočila na 4. mesto.
Ostale zemlje:
Belgija: BMW
Bugarska: Dacia Dokker
Češka: Škoda Fabia
Danska: Ford Kuga
Holandija: Kia Niro
Norveška: Tesla Model 3
Poljska: Toyota Corolla
Portugal: Peugeot 2008
Rumunija: Dacia Logan
Švajcarska: Tesla Model 3
Izvor: Index.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs