
Na glasu je, veruje mu se i ime je poznato van granica. Svake godine centar koja sprovodi tehničke pregleda TIF (TÜV) u Nemačkoj, objavljuje godišnji izveštaj na osnovu svojih nalaza o vozilima koja prolaze kroz stanice za tehničke preglede.
Izdanje za 2022. prvo je u kojem je su posebno klasifikovana električna vozila. Analiza se pravi na osnovu desetak miliona pregledanih vozila koje godišnje uđu na kanal i dobili produžetak registracije a broj pregledan električnih automobila je dovoljno veliki za relevantnu statistiku.
“Smart fortu elektrik drajv”, simpatični zvrk, najbolji je sa samo 3,5 odsto grešaka na tehničkom pregledu. Sledi ga BMV-ov i3 s 4,7 odsto modela s nekim kvarom, prenosi Politika.
Daleko najgori je Teslin model S. Na 10,7 odsto vozila pronađena je neka greška na tehničkom pregledu. Model S bio je na pretposlednjem mestu od svih automobila. Osnovni problemi Modela S bili su svetla za maglu i kratka svetla. Tu su i greške s vešanjem i razne druge sitnice… Tesla očigledno mora da poradi na kontoli i kvalitetu svojih proizvoda. Čak 17,9 posto pregledanih vozila pokazalo je značajne ili opasne nedostatke. U prethodnoj godini bilo je to dva odsto takvih vozila više.
Udeo vozila s manjim nedostacima je smanjen za 0,5 posto na 9,1 posto. To pokazuje da su vlasnici vozila imali više vremena za održavanje automobila tokom karantena. Mlađi polovni automobili tokom pandemije ostali su na nemačkom tržištu umesto da se prodaju u inozemstvu. Prosečna stopa kvarova za sve automobile (dizelaše te benzince, hibride i plug-in hibride) starosti od 2 do 3 godine u Nemačkoj je 4,7 odsto.
Uprkos pozitivnim trendovima, na drumovima, ocenio je nešto ranije TIF, još uvek ima mnogo vozila koja ugrožavaju saobraćaj. Oko 0,04 odsto ispitanih vozila označeno je definitivno lošim, s mnogo nedostataka i uklonjeno je iz saobraćaja. U odnosu na sve obavljene glavne preglede, to je oko 10.000 vozila. Deset puta više vozila moralo je odmah u radionicu s opasnim nedostacima kao što su istrošeni diskovi kočnica, teško oštećene gume ili potpuni kvar stop svetala (0,4 odsto). Prosečna starost nemačkih automobila trenutno je 9,8 godina. Deceniju ranije, u 2011. prosek je bio 8,3 godina.
Kao i prethodne dve godine, ukupni pobednik je “mercedes GLC”. Stopa značajnih kvarova u SUV-ovima starim od dve do tri godine iznosi 1,5 odsto. Na drugom i trećem mestu slede “mercedes B-klasa” (1,9) i “folksvagen t-rok” sa 2,0 procenta
U kategoriji od četiri do pet godina starosti, “audi Q2” (2,1 odsto) pobedio je a “porše 911” (3,3 odsto) među onima od šest do sedam godina. Među starijim vozilim od osam do devet godina “audi TT” je na vrhu.
U oceni po klasama vozila, “opel karl” (3,4 odsto) je pobedio u klasi mikro vozila. U grupi malih automobila, ispred svih je “audi A1” (2,9), u kompaktnoj klasi “mercedes A” (2,5), u srednjoj klasi “Mercedes C” (2,5 odsto).
Najlošiji u klasi mikro vozila bio je “hjundaji i10” (6,5 odsto uočenih kvarova), u klasi malih automobila “seat ibica” (5,4 ), u kompaktnoj klasi “dačija logan (10,4), u srednjoj klasi “ford mondeo” (6,8), a kod SUV-ova “Dačija daster” čak 11,4 odsto, svaki deveti je znači, morao u radionicu.
Izvor: Politika.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs