
Dvotaktni motori su nestali iz motornih vozila, a razlog su visoke emisije, pre svega, te uzak ‘prozor’ u kojem razvijaju snagu. S druge strane, razvijaju veliku snagu u odnosu na masu i zapreminu te su mnogo jednostavniji od četvorotaktnih motora. Znaimljiva je vest da je Mazda nedavno patentirala dvotaktni motor s kompresorom.
Dizajn se bazira Mazdinoj tehnologiji Skyactiv X i obećava poboljšanu ekonomičnost goriva. Postojeći četvorotaktni motor kompanije koristi napredni režim kompresijskog paljenja za pokretanje motora s manjom mešavinom goriva i vazduha radi poboljšane efikasnosti, uz zadržavanje tradicionalnog paljenja iskrom za rad pod velikim opterećenjem i velikom snagom gde kompresijsko paljenje postaje nestabilno. Ovaj dvotaktni dizajn implementira istu ideju paljenja, piše Revija HAK.
Dvotaktni motor ima kompresor koji se pokreće pomoću radilice i koji pomaže kod čišćenja – procesa u kojem se izgorela smesa izbacuje i sveža mešavina vazduha i goriva ulazi u motor. Budući da dizajn dvotaktnog motora ima izduvne i usisne ventile otvorene barem delimično u isto vreme, kompresor koji tera sveži vazduh u motor uveliko pomaže u ovom procesu.
Za sada nije poznato gde bi Mazda mogla da aplicira ovaj motor i koje bi bile njegove performanse.
Izvor: Revijahak.hr