home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Tesla sudar

Saobraćajni znak stop ima univerzalno značenje u celom svetu ali ne i u kompaniji „Tesla”

Prema zakonu, ispred znaka stop potrebno je potpuno zaustaviti vozilo, ali u „Tesli“ misle drugačije, piše Politika. Ovaj američki proizvođač u svoje automobile ugrađuje sistem 'Full Self-Driving' koji im omogućava da prolaze pored znaka za zaustavljanje - bez zaustavljanja.

Iako spornim programom svesno krše zakone mnogih država, „Tesla“ tvrdi da nije reč o kršenju zakona već o normalnom, logičnom prolasku pored znaka ukoliko sistem proceni da u blizini nema ostalih učesnika u saobraćaju. Pored znaka stop, bez ugrožavanja ostalih, „Teslino“ vozilo može ds prođe brzinom od najviše 9 km na čas.

Iako sve to Teslinim inženjerima a i zdravorazumskim vozačima zvuči kao razumno objašnjenje, posle dva održana sastanka s stručnjacim Nacionalne uprave za bezbednost na putevima (NHTSA),  „Tesla“ je naterana na brisanje spornog programa. Američki proizvođač električnih automobila u servis je pozvao više od 60.000 vozila sa spornim softverom koji vozačima nudi tu opciju prolaska kroz raskrsnicu uprkos znaku stop. Prepravka uključuje modele S i X, proizvedene u periodu od 2016. do 2022., modele 3 od 2017. do 2022., I modele Y od 2020. do 2022.

Profesor Filip Kupmen komentarisao je da se znakovi za zaustavljanje postavljaju da zaštite pešake i naročito decu: „Teslin program može pogrešno da identifikuje objekte. Što ako sistem proceni da dete koje prelazi ulicu nije 'relevantno' i ne stane? Program je nesiguran i nikada nije trebalo da bude ubačen u automobile.“ Ova kontradiktorna opcija, kada je obelodanjena, uzvitlala je prašinu na društvenim mrežama. U “Tesli” su istakli da nisu dobili informacije o zahtevima za odštetom, sudarima, povredama ili smrtnim slučajevima povezanim sa spornom opcijom “usporavanja”.

To nije jedini „Teslin” problem. Kompanija je primorana i da pozove na servis više od 800.000 vozila u Americi zbog problema sa upozorenjem za nevezivanje pojasa. Reč je pojavi da se zvuk upozorenja ne oglasi kada automobil krene, a vozač nije vezao pojas, navodi se u objavljenim dokumentima Uprave za bezbednost saobraćaja. Kontrola i promena tog dela softvera obuhvata modele „S sedan” i „X SUV” iz 2021. i 2022. godine, kao i model „3 sedan”, proizveden od 2017. do 2022. i model „Y SUV”, od 2020. do 2022. godine.

Prema federalnim zakonima o bezbednosti motornih vozila, zvuk upozorenja mora da se oglasi kada vozilo krene ako pojas nije vezan. Problem je otkrio južnokorejski Institut za testiranje i istraživanje automobila, posle čega je kompanija „Tesla“ sprovela istragu i utvrdila da je potrebna dorada softvera na tim vozila.

Pre toga je "Tesla", krajem prošle godine, na više od 475.000 električnih automobila "model tri" i "model S" morao da servisira sistem zbog problema sa prtljažnikom i kamerom koja snima okolinu iza vozila, što povećava rizik od sudara. „Nedostupnost prikaza sa zadnje kamere može da utiče na vozačev pogled unazad i poveća rizik od sudara“, navelo se tada u saopštenju.

Ova kompanija koja je na berzama vrednija od svih auto-kompanija, i čiji su profiti enormni, sve češće je na udaru stručnjaka za bezbednost i medija. Svaka od ovih akcija prepravki na berzama joj obori vrednost. A i svaka izjava i svaki postupak njenog vlasnika Ilona Maska izaziva najveću moguću medijsku pažnju.. Vest da Tesla neće predstaviti nijedan novi model u 2022. godini, odjeknula je baš tako jako. Maskov fokus sad su softver i roboti, a stižu pitanja šta je uzrok ovom zaokretu, da li Mask odustaje od električnih četvorotočkaša ili uzima predah da bi opet s novim idejama i rešenjima “zapalio” svet.

„Tesla“ u rekordnoj 2021. godini prodao je 936.172 električna vozila, što je gotovo dvostruko više od prethodnog rekorda iz 2020. od 499.647 komada.

„Tesla“ je osnovana 2003. godine. U početku se kompanija specijalizovala za proizvodnju električnih vozila, a kasnije se uključila i u izradu solarnih panela i drugih sistema za skladištenje energije. Tesla će preseliti svoje sedište iz Palo Alta u Ostin u Teksasu, rekao je jesenas Elon Musk na godišnjem sastanku akcionara kompanije koja će nastaviti da širi svoju glavnu fabriku u Fremontu, gde ima oko 10.000 radnika. U oktobru 2021. tržišna vrednost „Tesle“ prvi je put premašila hiljadu milijardi dolara.

Izvor: Politika.rs



čitanja : 590



Komentari