
Evropska unija planira da pooštri testove emisija ugljen dioksida iz plug-in hibridnih automobila, rekla su dva izvora upoznata s tim, nakon kritika da trenutni testovi daju rezultate do četiri puta ispod stvarnih emisija.
Nova metodologija bi mogla da znači da će neki proizvođači automobila, koji su 2021. prodali gotovo isto toliko plug-in hibrida u Evropi koliko i akumulatorsko-električnih vozila (BEV), morati da prodaju više BEV-ova kako bi ispunili ciljeve EU-a o emisijama i izbegli velike kazne.
Revidirani test će se verovatno primenjivati od 2025. godine, rekli su izvori.
Podaci s merača potrošnje goriva - koji prema zakonu EU-a moraju da budu ugrađeni u nove automobile od 2021. - biće uključeni u test. To će pokazati realniju sliku o tome koliko se hibridni automobili još uvek oslanjaju na svoje motore s unuttašnjim sagorevanjem u odnosu na električnu bateriju.
Promenu testa kako bi se bolje merile stvarne emisije podupiru ekološke grupe, koje upozoravaju da plug-in hibridi nisu tako zeleni kao što se misli, te da ih prilikom osmišljavanja politike za podsticanje elektrifikacije ne bi trebalo tretirati jednako kao akumulatorsko-električna vozila.
Proizvođači automobila, koji još uvek obnavljaju imidž nakon "skandala dieselgate" iz 2015. u kojem su neki koristili ilegalni softver za varanje na testovima emisija, često objavljuju rezultate svojih testova emisija na početku godine. Službene podatke Evropska komisija objavljuje tek kasnije.
Volkswagen, Mercedes-Benz, BMW i Renault su objavili da su ispunili svoje ciljeve za 2021., potkrepljeni rekordnom prodajom električnih vozila.
Proizvođači automobila plaćaju inspektorima da nadziru sprovođenje standardizovanog "WLTP" testa za sve svoje tipove vozila - od SUS motora preko hibridnih do akumulatorskih električnih. To se radi u njihovim laboratorijima, kako bi se došlo do pokazatelja prosečne emisije ugljen dioksida po kilometru. Ciljevi za 2021. bili su oko 95 grama ugljen dioksida po kilometru.
Proces WLTP testiranja je osmišljen na bazi stvarnih podataka o tome kako i gde ljudi voze, od udaljenosti i brzine do vrste puta, pri čemu je zabeleženo značajno poboljšanje u odnosu na prethodni test koji se bazirao isključivo na teorijskim modelima.
Međutim, studije stručnjaka za okolinu kao što je Međunarodni savet za čisti transport (ICCT) pokazuju da je WLTP test daleko od stvarnosti, posebno za hibridne automobile, koji se oslanjaju na motor s unutrašnjim sagorevanjem otprilike dvostruko više nego što pokazuju rezultati testa. ICCT upozorava da se plug-in hibridi ređe pune strujom i imaju kraći potpuno električni domet nego što test pretpostavlja. Odstupanje u stvarnom svetu je još veće za službene automobile, verovatno zato što vozači imaju manje podsticaja za električno punjenje - što je jeftinija opcija od točenja goriva - jer sami ne plaćaju gorivo.
Iako je EU izglasao da proizvođači automobila od 2021. moraju da ugrade merače potrošnje goriva u svoje automobile, još nije bilo jasno da li će ti podaci biti uključeni u testove emisije.
"Emisije i dalje padaju svake godine, a to je pravi uspeh", rekao je Peter Mock, glavni direktor ICCT-a za Evropu. "Ali veliki problem su hibridi - to je ono što je varljivo."
Izvor: Seebiz.eu / HINA
Foto: Arhiva Autoblog.rs