home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BYD Tang EV

Niske temperature uzimaju svoj danak kod električnih automobila, a mogući su gubici do 30 posto u dometu. Međutim, neki modeli automobila znatno manje pate od hladnoće od drugih, pokazalo je opsežno testiranje norveškog automobilskog kluba NAF. Od 31 ispitanog vozila, kineski model BYD Tang ima najbolji rezulat.

NAF je testirao na suvom putu na temperaturama između nula i minus 10 stepeni. Automobili su startovali s punom te nezagrejanom baterijom, a izmerena je udaljenost do potpunog pražnjenja. Tokom vožnje u stvarnom saobraćaju su se koristili autoputevi, seoski putevi i mreža gradskog saobraćaja, a zavisno od dometa, trebalo je savladati visinske razlike do 1000 metara. Grejanje je bilo uključeno, ali vozila su postavljena na Eco način rada, prenosi Revija HAK.

Najmanje gubitke je pretrpeo kineski SUV BYD Tang, koji je na norveškom tržištu prisutan od prošle godine, ali još nije dostupan u ostatku Evrope. Model obećava standardni domet od 400 kilometara, a u praksi je postigao domet od 356 kilometara na zimskom testu. Razlika između dve vrednosti je 11 posto. Tesla Model Y LR Dual Motor (11,05 posto gubitka dometa) i Porsche Taycan 4 Cross Turismo (11,84 posto gubitka dometa) su postigli takođe odlične rezultate.

Model 3 LR Dual Motor je ponudio najveći zimski domet na testu s 521 kilometarom, što odgovara razlici od 93 kilometra ili 15,15 posto od ciljane vrednosti. Mercedes EQS 580 4Matic (513 kilometara/20,47 posto) i BMW iX xDrive 50 (503 kilometra/14,89 posto) su takođe stigli jako daleko. Najveće gubitke je zabeležila Škoda Enyaq iV80, koja je izgubila 31,83 posto standardnog dometa. Varijanta s pogonom na sve točkove iV80 X se pokazala znatno bolje s gubitkom od 15,5 posto. Sportski Volkswagen ID4 GTX i Audi E-Tron Q4 50 Quattro su izgubili svaki po oko 24 posto, dok je manji ID3 Pro S izgubio samo 20 posto, a slabiji ID4 Pro samo 14,41 posto. Rezultati različitih verzija Porsche Taycana i Audija E-Tron GT su pokazali određene diskrepancije, baš kao i druge verzije pogona BMW-a iX. Iz NAF-a ne nude objašnjenje, ali verovatno se radi o različitim verzijama menadžmenta baterija.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: BYD



čitanja : 744



Komentari