
Uprkos kolapsu privrede i strogim međunarodnim sankcijama, i danas se na širokim ulicama Pjongjanga kreće mnogo starih sovjetskih i evropskih vozila, uvezenih luksuznih automobila i domaćih imitacija. Među njima se i dan danas nalazi limuzina Volvo 144 iz 1973., deo flote od 1.000 automobila koja je poslata u Severnu Koreju iz Švedske sredinom sedamdesetih godina prošlog veka.
Tada je Severna Koreja živela na novcu SSSR-a, navodi Revija HAK. Stalna pomoć i rastuća ekonomija su uverili nekoliko švedskih izvoznika da ulažu u Severnu Koreju, a 1974. švedska vlada je pristala da pošalje preko 70 miliona dolara teške mehanizacije, zajedno s tom serijom od 1.000 Volvoa 144, koji su služili kao taksi vozila. Godinu dana kasnije, s produbljivanjem privrednih veza između dve zemlje, Švedska je postala prva zapadna država koja je otvorila ambasadu u Pjongjangu.
Ekonomija Severne Koreje je međutim ubrzo počela da posustaje, i mada je Švedska održavala diplomatske odnose s tom zemljom, automobili nikada nisu plaćeni. Do danas su kamate i kazne za isporučene automobile narasle na više od 325 miliona dolara.
I danas se preživeli modeli Volvoa koriste kao taksi vozila…
Izvor: Revijahak.hr