
2022. godina će biti poslednja godina proizvodnje za trenutnu generaciju Forda GT. Kako podseća Motor1, ovaj sportski automobil je proizvod decenija nasleđa u međunarodnoj fazi trka izdržljivosti.
Slično kao i originalni GT40, Ford je stvorio ovu generaciju Ford GT sa jednim ciljem, da osvoji 24 sata Le Mana. Legenda modernog motosporta se sada svela na svojih poslednjih 250 automobila koji označavaju kraj ere koja će živeti u istoriji Forda.

2016. godina je obeležila 50 godina od kada je Ford pobedio na 24 sata Le Mana 1966. sa revolucionarnim GT40. Ovaj impresivan podvig je bio rezultat dugogodišnjeg intenzivnog rada potrebnog da se napravi trkački automobil sposoban da pobedi Ferrari. Ferrarijevi trkački automobili su bili legende oko Le Mana, a 1950-ih i 1960-ih niko nije osvojio više 24 sata Le Mana od Ferrarija.
Nakon što je Fordov pokušaj da kupi Ferrari propao, Ford je preusmerio svoje napore i dodatna sredstva ka kampanji da ponizi Ferrari na svetskoj sceni. Uz pomoć legendi kao što su Kerol Šelbi, Ken Majls, Brus Meklaren, Mario Andreti i drugi, Ford je pobedio Ferrari i zacementirao se kao legenda Le Mana.

Pošto se druga generacija Forda GT bliži kraju svog proizvodnog ciklusa, Multimatic, kompanija koja proizvodi Ford GT, očekuje da će završiti proizvodnju svih 1.350 jedinica do decembra 2022. To znači da ćemo morati da sačekamo do sledećeg puta kada Ford bude spreman da podseti ljubitelje motosporta na svoj pedigre u trkama izdržljivosti kako bi videli treću generaciju Ford GT.
Ivan Mitić – Autoblog.rs