Toyota Motor Europe (TME) je počela da prevozi nove automobile putem železničkih linija između svog Valenciennes Vehicle Logistics čvora u Francuskoj i Totona (UK).
Ovo lansiranje signalizira prvu fazu njihovog panevropskog plana za premeštanje većeg udela vozila železničkim teretom u skladu s ambicijom da dekarbonizuju svoje logističke operacije.
TME će zajedno sa svojim logističkim partnerima, Getlinkom i CAT Group, u početku prevoziti oko 70.000 automobila godišnje, što je ekvivalentno 270 vozova godišnje. Hibridna električna vozila Corolla (HEV) proizvedena u njenoj fabrici u Derbyju biće otpremljena u Valenciennesu, a Yarisovi HEV proizvedeni u Francuskoj biće isporučeni u Veliku Britaniju.
Očekuje se da će ovaj novi međunarodni teretni saobraćaj doneti smanjenje CO2 za više od 10% za ukupnu logističku mrežu TME-a i smanjiti vreme isporuke za oko 50%. Inicijativa takođe pozicionira Toyotu kao jedinog proizvođača automobila koji trenutno koristi vezu tunela pod kanalom za prevoz novih vozila.
Kao deo TME-ovih ciljeva za postizanje ugljenične neutralnosti u Evropi, Toyota planira da pretvori neke od svojih glavnih evropskih logističkih ruta u železnicu do 2024. Druga faza TME-ovog “železničkog projekta” počinje u aprilu 2022., kada će se povezati njihov logistički čvor u Valenciennesu s fabrikom kompanije u Kolinu (Češka), gde proizvodi Yaris i novi Aygo Cross. Panevropska železnička mreža će se proširiti dodatnim logističkim rutama prema Italiji, Španiji i Turskoj. Nakon završetka ove faze, kompanija predviđa da će uštedeti više od 7 miliona kamionskih kilometara godišnje, osiguravajući i prednosti u pogledu emisija i smanjenje korišćenja puteva.
Izvor: Autoportal.hr
Foto: Toyota