
Dacia Jogger je još jedan moderan automobil koji je dobio samo jednu zvezdicu na Euro NCAP testovima. Da li to znači da auto nije bezbedan?
Rezultati Euro NCAP testa za nedavno predstavljenu Daciu Jogger mogu da budu zastrašujući. U eri kada se ocena s četiri zvezdice čini lošom, automobil namenjen uglavnom porodicama je osvojio samo jednu. Zaštita putnika je procenjena na 70%, zaštita dece na 69%, zaštita pešaka na 41%, a sigurnosni sistemi na 39 posto.
Ovo je najniži rezultat od svih automobila koje je Euro NCAP testirao 2022. Postoji samo mala začkoljica – Euro NCAP nije testirao Joggera. Uverite se sami:
U stvari, Euro NCAP nije testirao Dacia Jogger kao što se obično radi. Pasivna bezbednost je procenjena na bazi Sandera Stepway i rezultata testa sudara. Jer Sandero i Jogger su tehnički povezani.
U međuvremenu, Dacia Sandero koju je Euro NCAP testirao 2021. godine dobila je dve zvezdice. Bezbednost pešaka i aktivna bezbednost odnosno sistemi za sprečavanje nesreće, ocenjeni su veoma nisko.
I ovde je Jogger pao, ne zato što Dacia ne može da napravi bezbedan automobil, već zbog… cene. Barem delimično, jer ako automobil treba da bude jeftin, a to je ono što Jogger želi, mora da ima ograničenu osnovnu opremu. U međuvremenu, bezbednosni sistemi su jedna od skupljih opcija.
Euro NCAP, s druge strane, ocenjuje broj sistema i njihov rad, dok ih Jogger ima malo. Upravo u ovoj kategoriji je Jogger dobio jednu zvezdicu.

Da stvar bude gora, verzija Joggera sa sedam sedišta je stavljena pod lupu Euro NCAP-a, što znači da je organizacija procenila i bezbednost ljudi koji sede u trećem redu. Tu, kao i u gotovo svakom automobilu ovog i sličnih segmenata, nema ISOFIX priključaka (obično se ugrađuju samo u kombije pune veličine i velike monovolume). Takođe nema signalizacije o nevezanim pojasevima.
U trećem redu, kao u gotovo svakom takvom automobilu, nema ISOFIX priključaka. Ipak, nekoliko proizvođača šalje takve verzije za Euro NCAP testiranja
Pa kako je moguće da automobili poput Volvoa XC90 ili Audija Q7 dobiju pet zvezdica, a imaju verzije sa sedam sedišta? Jednostavno – proizvođači na testiranje šalju verzije za pet osoba.
Šta je s kombijima?
Ovde može da bude drugačije. Što se tiče onih u punoj veličini, obično se testiraju samo kombiji, ali čak i ako test ide na putničku varijantu (npr. Mercedes V-Klasa s osam sedišta), takvi automobili su opremljeni isofixima u trećem redu. Slično je i s velikim monovolumenima – ili se odustaje od testa sa sedam sedišta, ili je treći red opremljen isofix priključcima (npr. u VW Sharanu).
Ovdje treba pomenuti da kupci Dacie ne mare za mnoge “nepotrebne” stvari, uključujući bezbednosne sisteme. Auto mora da bude jeftin i dostupan. Dacia kao proizvođač to savršeno razume i istovremeno odgovara na te potrebe.
Ljudi koji ciljaju na ovu marku automobila su čisto racionalni, počev od cene, odnosno odnosa cene i veličine automobila. A ekonomičnost vide u vožnji na LPG, dok svaki model može da se kupi sa fabričkom instalacijom.
Izvor: Automobili.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs