
Na isporuku novih vozila se čeka i do godinu dana, a cene su već otišle 30 odsto
U protekle dve godine autoindustrija se našla pod većim pritiskom nedaća nego neke druge industrijske grane. Prvo pandemija, potonja zagušenja u lancima snabdevanja, problemi u fabrikama za proizvodnju mikročipova, pa onda i rat u Ukrajini, smanjena proizvodnja i trgovina nekim od ključnih resursa ozbiljno su poremetili tržište novih automobila. Krajnji rezultat je taj da su cene u kontantnom porastu, a da se na isporuku novog automobila po poslednjim podacima čeka i više od godinu dana.
Kako praktično novih automobila nema dovoljno da bi se zasitila potražnja na domaćem tržištu, kupci se sve više okreću tržištu polovnih automobila u potrazi za svojim novim vozilom. Prema podacima od prošle godine u Srbiji je za 6 meseci registrovano 34 odsto više polovnjaka nego lane što ide u prilog tezi da će se okretati tržištu polovnjaka
Povećanje potražnje podiglo je cene na tržištu polovnjaka još početkom 2020. godine nekih 10-ak odsto, da bi se poskupljenja nastavila i tokom prošle godine zbog pomenute problematike u snabdevanju. Tako su polovna vozila koja su 2019. godine koštala 7.000 evra poskupela za 4.000, a kako se najavljuje da će ona poskupeti još (prema procenama stručnjaka pojedini modeli čak i do 30 odsto) ne treba da nas začudi da im cena na kraju bude oko 13.000 evra.
Kompletan članak na: Blic.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs