home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Poruke na autoputu

Borba protiv stradanja u saobraćaju često ne bira sredstva i najčešće je korisna. Ali novo istraživanje pokazuje da se ponekad i protiv saobraćajno-preventivnih akcija u saobraćaju treba – boriti. Naime, i one ponekad mogu da budu opasne.

U američkoj saveznoj državi Teksas često se pokazuju duže poruke na portalima na autoputevima. Na ekranima piše: Ne pijte i vozite ili, na primer, 20 poginulih u saobraćaju ove godine.

Poruke voze teraju da promisle, ali efakat možda nije pozitivan. Štaviše, čini se da su ovakve poruke na portalima opasne, pogotovo ako imaju previše slovnih znakova ili im je poruka takva da ostavlja tragove na psihi vozača, piše Revija HAK.

Svake godine više od 1,35 miliona ljudi pogine u automobilskim olupinama. Većina američkih država ima slične znakove. Nova analiza otkriva da možda nemaju željeni efekat. U radu objavljenom u u časopisu Science, naučnici otkrivaju da su znakovi koji govore o broju smrtnih slučajeva na putu povezani s blagim povećanjem nesreća (1,35 posto) na deonicama autoputeva. Autori studije, bihevioralni ekonomista Joshua Madsen i transportni ekonomista Jonathanom Hall, kažu da mali procenat povećanja nesreća ima opipljiv trag u celoj državi. Ova kampanja izaziva dodatnih 2600 nesreća i 16 smrtnih slučajeva godišnje samo u Teksasu, s troškovima od 377 miliona dolara godišnje.

Hall i Madsen sugerišu da negativno uokvirene poruke privlače previše pažnje i ometaju vozače da reaguju na promene u saobraćajnim uslovima. Naučnici koji nisu bili direktno uključeni u projekat kažu da bi problem mogala da bude preopterećenost informacijama izazvana celokupnim dizajnom poruka.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: HDOT



čitanja : 435



Komentari