
Automobili se već decenijama "debljaju", kako u pogledu rasta dimenzija tako i kad je u pitanju masa. Svi dobro znaju da je noviji Polo gabaritima i prostranošću prerastao i starije generacije Golfa, a oni malo zlobniji će se setiti da to važi i kad je u pitanju cena.
Sad je još stigla i sveprisutna elektrifikacija. Iako donosi pozitivne trendove po pitanju zagađenja, činjenica je da rast popularnosti velikih automobila, bilo SUV-ova ili nekih drugih segmenta, dobar deo pozitivnih efekata delom poništava, piše Index.hr.
Primera radi, kad je BMW u pitanju, nova "sedmica" je toliko narasla da je sada veća i od prošle generacije u produženoj long verziji. Električna varijanta poznata kao i7 ima čak 2640 kg, i to pre nego što se u nju utrpaju vozač, putnici i prtljag. Pod punim (dozvoljenim) opterećenjem automobil ima neverovatnih 3250 kg.
Tek neznatno je bolji nedavno obnovljeni X7. Bez vozača ima 2480 kg. I tu nije kraj jer će serijski XM biti teži i od pre pomenuta dva modela.

Ako mislite da će masa automobila i u budućnosti rasti, u BMW-u se ne slažu s time. Naime, šef projekata u BMW-u Christoph Fagschlunger je u nedavnom intervjuu potvrdio da su pomenuti modeli maksimum preko kojeg se neće ići.
"Mislim da automobili u budućnosti neće biti još teži, a za to postoji niz razloga. Za nas kao kompaniju koja nudi putničke automobile još uvek je moguće da zadovoljimo sve zahteve u okviru zakonom propisanih restrikcija", rekao je Fagschlunger za CarSales.
A ako se pitate ko je kriv za toliki rast mase, znajte da nije sve u elektrifikaciji. Značajan je i uticaj povećanih zahteva po pitanju luksuza i komfora. Tako Fagschlunger otkriva da je samo sedište vozača danas 40 kg teže nego što je bilo pre 20 godina.
"Rast automobila će prirodno završiti jednog dana kad više neće stati u garažu ili neće moći da pri skretanju zadrži kolovoznu traku. A taj je dan jako blizu. Više komfora ne donosi više dodatnu masu. Tehnologija je sve pametnija. Vibracije u vožnji možete poništiti dodatnim masama, ali i aktivnim sistemom poništavanja buke", rekao je Fagschlunger.
Izvor: Index.hr
Foto: Arhiva
Autoblog.rs / BMW