
Alfa Romeo prolazi kroz dramatičnu transformaciju koja će značajno povećati njegovu paletu modela i pretvoriti je u marku samo na električni pogon, fokusiranu na SUV do 2028. godine. To je dosta pre njenih premium rivala poput BMW-a, Mercedesa i Lexusa. Iz kompanije se tvrdi da u svemu tome ima još mesta za limuzinu, ali čini se da bi ona mogla da se veoma razlikuje od sadašnje.
Alfini trenutni ciljevi su tri nova crossovera koja će stići u sledećih pet godina, uključujući nedavno predstavljeni Tonale, koji je smešten ispod Stelvia, i kompaktni off-roader nazvan Brennero koji će biti namenjen Evropi i biti prvi EV marke.
Takođe se očekuje da će Alfa 2026. godine predstaviti potpuno novi Stelvio, a sledeće godine stiže automobil veličine BMW-a X5, pri čemu će oba automobila biti dostupna samo s električnim pogonom, navodi Jutarnji.hr.
Ipak, Alfa tvrdi da ovaj fokus na SUV-ove neće nužno značiti i kraj Giulije. Ona će biti zamenjena 2025. s prvim Alfinim električnim modelom za tržište Severne Amerike, koje će koristiti novu Stellantisovu platformu STLA Large EV. Međutim, čini se da pogonski sklop nije sve što će biti drugačije kod nove Giulie, sudeći po onome što je rekao severnoamerički šef kompanije Larry Dominique.
"Prodaja limuzina u mainstream sektoru je naglo pala", priznao je Dominque, "ali volumen premium limuzina se zadržao i još uvek je prilično jak". “I dalje verujemo da je tržište limuzina važno, tako da je važna uloga koju Giulia ima u segmentu D limuzina i mi ćemo u tome učestvovati. Ali ono što je rekao Jean-Philippe Imparato jeste da se definicija limuzine razvija", nastavio je Dominique, "i mi ćemo ići zajedno s tom evolucijom limuzine".
Dominique je odbio da objasni kako će se tačno razvijati sledeća Giulia, ali postoji nekoliko trendova kojima bi Alfa mogla da se prikloni kako bi svoju limuzinu s četiri vrata održala relevantnom na tržištu koje je poludelo za crossoverima i SUV-ovima. Prvi je pretvoriti Giuliu u nisko postavljeni sportski crossover.
Moguće je čak i da bi Alfa od Giulije mogla da napravi svojevrsnu coupe verziju s četvoro vrata sledećeg Stelvia na način na koji Škoda sada nudi fastback Enyaq Coupe uz obični Enyaq SUV.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Alfa Romeo