home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW i3 EV

Buduća električna vozila bazirana na BMW-ovoj Neue Klasse električnoj platformi će biti jednako profitabilna kao i modeli ovog proizvođača sa SUS motorima.

Izvršni direktor BMW-a Oliver Zipse je to otkrio na nedavnom godišnjem sastanku akcionara BMW-a. On je naveo da BMW cilja na uštedu od 30 odsto zbog upotrebe cilindričnog formata ćelije platforme Neue Klasse.

„To je i ono što predstavlja naša najnovija generacija pogona GEN6: više snage, nova ćelijska hemija i novi formati ćelija“, potvrdio je Zipse.

BMW će početi proizvodnju platforme Neue Klasse 2025. godine i u početku će je koristiti za potpuno električna vozila srednje veličine. Ova platforma će zaživeti u novoj fabrici u Debrecinu, u Mađarskoj, gde će kamen temeljac biti postavljen 1. juna, navodi Carscoops. Trenutni planovi predviđaju da prvi predserijski automobili siđu sa trake 26 meseci kasnije.

Ova nova fabrika će raditi bez ikakvih fosilnih goriva i sva upotrebljena energija će se ili proizvoditi na licu mesta ili dobijati od dobavljača koji koriste obnovljive izvore energije.

Ugovori sa dobavljačima za prva vozila bazirana na Neue Klasse će biti potpisani do kraja ove godine. U razgovoru za Auto News, Zipse je potvrdio da će uzeti u obzir emisije CO2 „i procenat sekundarnog materijala kao kriterijume za odabir dobavljača“.

BMW veruje da će polovinu njegove globalne prodaje do 2030. činiti električna vozila. U međuvremenu, proizvođač automobila ima za cilj da dostigne 2 miliona kumulativne prodaje električnih vozila do 2025. godine, a ove godine predviđa da će električna vozila činiti 10 odsto svih isporuka. Osam potpuno električnih vozila BMW-a biće na putevima do kraja ove godine.

Dva prototipa za modele bazirane na Neue Klasse su već prikazana članovima odbora BMW-a. „Možemo vam obećati da ćete i vi biti fascinirani njima. Neue Klasse predstavlja upravo kvantni skok kojem težimo“, dodao je Zipse. „Ovo je u skladu sa novim modelom grupnog upravljanja — male jedinice koje deluju agilno i imaju pristup našim tehnološkim platformama kako bi iskoristile sinergiju.“

Ivan Mitić - Autoblog.rs



čitanja : 739



Komentari