
Purosangue stiže u septembru
Skoro polovina svih prodatih Ferrarija će do kraja decenije biti isključivo električna - a četiri od pet će biti na neki način elektrifikovano, najavljuje italijanski proizvođač.
Kako prenosi Auto Express, izvršni direktor Ferrarija Benedetto Vigna je rekao da iako kompanija ostaje posvećena motorima sa unutrašnjim sagorevanjem - uključujući upotrebu sintetičkih goriva za postizanje ugljenične neutralnosti - očekuje da će značajno napredovati dolaskom svog prvog potpuno električnog modela, koji treba da stigne 2025.
„Verujem da motori sa unutrašnjim sagorevanjem imaju još mnogo da daju“, rekao je Vigna, „i mi ćemo razviti rešenja koja će značajno doprineti smanjenju emisije CO2. Inovacije su nam u krvi, tako da je izazov za pravljenje Ferrarija za budućnost sa niskim emisijama onaj koji prihvatamo sa ogromnim entuzijazmom.”
Vigna je rekao da Ferrari očekuje da će oko pet odsto njihove prodaje biti EV do 2026. godine, verovatno nakon prve godine prodaje EV-a. Ali, gledajući dalje u budućnost, navodi i ovo: „Do 2030. ciljamo da 20 odsto naše ponude bude sa SUS motorima, 40 odsto hibridi i 40 odsto potpuno električni modeli.” On je takođe rekao da Ferrari planira lansiranje 15 novih modela između 2023. i 2026. godine.
Ernesto Lasalandra, Ferrarijev glavni direktor za istraživanje i razvoj, rekao je da će kombinacija motora kompanije - V6, V8 i V12 - biti proširena u narednim godinama. „Ponuda pogonskih agregata će postati šira u budućnosti“, rekao je Lasalandra, „uključujući električne, vodonične i alternativne tehnologije. On je potvrdio da će neki elementi iz Ferrarijevog F1 projekta biti prilagođeni i preneti na električne pogone kompanije.
Ferrari planira da „dizajnira, napravi i proizvodi” sopstvene električne motore i montira baterijske module u novom pogonu.
Međutim, neće stvoriti ćelije; Lasalandra ih je opisao kao „robu“, ali je rekao da će se njegovi inženjeri fokusirati na to kako se sklapaju i integrišu u vozila.
Lasalandra je potvrdio da njegov tim takođe radi na „zvučnom potpisu“ za EV, kao i kod motora sa unutrašnjim sagorevanjem. „Imaće različite potpise, ali će oboje pobuditi osećanja i emocije“, rekao je on.
Lasalandra je otkrio da Ferrari radi na tehnologiji aktivnog oslanjanja kako bi snizio težište automobila u krivinama, poboljšavajući brzinu i performanse. Kompanija nije eksplicitno objavila kada će sistem biti uveden, ali je prateći bilten snažno nagovestio da će se pojaviti na Purosangueu. Tehnologija aktivnog oslanjanja bi mogla da bude način da se budućem SUV-u - koji će u potpunosti biti predstavljen u septembru sa V12 motorom – podari kontrola karoserije više u skladu sa vrednostima Ferrarijevog sportskog automobila, navodi Auto Express.

Ferrari će lansirati svoj prvi potpuno električni automobil 2025. godine. Vest je prvi potvrdio predsednik i glavni izvršni direktor brenda, Johnn Elkann, još u proleće 2021. Govoreći na Ferrarijevoj godišnjoj generalnoj skupštini 2021., Elkann je rekao: „Nastavljamo da sprovodimo našu strategiju elektrifikacije na veoma disciplinovan način. A naše tumačenje i primena ovih tehnologija kako u automobilskom sportu tako i u drumskim automobilima je ogromna prilika da se jedinstvenost i strast Ferrarija prenese na nove generacije. „Takođe smo veoma uzbuđeni zbog našeg prvog potpuno električnog Ferrarija koji planiramo da predstavimo 2025. i možete biti sigurni da će to biti sve što sanjate da inženjeri i dizajneri u Maranellu mogu da zamisle za takav pečat u našoj istoriji.
Ivan Mitić – Autoblog.rs