home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Tesla Roadster

Kao što znamo, Tesla ne troši bilo kakava sredstva na reklamiranje, a potražnja za elektromobilima ove marke je i pored toga na visokom nivou. Samim tim, Ilon Mask nije najomiljeniji lik u automobilskim medijima, ali postoji jedan drugi razlog zašto bi reklamiranje Tesle imalo smisla.

Ilon Mask tvrdi da Tesla nikada nije imao marketinški budžet u tradicionalnom smislu. Američki proizvođač električnih automobila nema reklamne klipove, niti se reklamira na društvenim mrežama, što redovno radi veći deo konkurencije. Umesto toga, kompanija koristi ta sredstva za investiranje i rast. Međutim, dok Tesli možda nije potrebno reklamiranje budući da već sada ne može da zadovolji potražnju, postoji jedan drugi razlog zbog kojeg Mask misli da bi reklamiranje bilo od pomoći.

Mada je od njegovog poslednjeg intervjua s raznim ljubiteljima Tesle prošlo izvesno vreme, i dalje iz podugačkog video materijala pristižu sočni detalji, tako da ne čudi što je on izdeljen u više delova. Najnovija informacija se upravo odnosi na Maskov odnos prema reklamiranju.

Iznova i iznova smo imali prilike da čujemo iz Maskovih usta kako Tesli nije potrebno reklamiranje, te da shodno tome kompaniji nije potrebna PR služba. Međutim, kako firma eksponencijalno raste i već izvesno vreme pripada „mejnstrim“ segmentu automobilske industrije, ljubitelji Tesle, vlasnici Teslinih automobila i investitori ohrabruju šefa da revidira svoje stavove.

Tokom nedavnog intervjua, Mask je zapravo otišao toliko daleko da je priznao da možda postoje neki benefiti za Teslu vezano za reklamiranje. On u osnovi sugeriše da bi konkurencija mogla da dobije poseban tretman od strane medijskih organizacija, budući da im dotične marke plaćaju za reklame. On kaže da su proizvođači automobila jedni od najvećih oglašivača, kao i da nije verovatno da će neka publikacija objaviti afirmativan članak o nekom od njegovih glavnih proizvoda. „Postoji argument po kojem bi bilo dobro da se oglašavamo, jer tradicionalni mediji u tom slučaju neće objavljivati negativne stvari o našem automobilskom poslovanju. Ne zaboravimo da je automobilska industrija jedan od najvećih, ako ne i najveći njihov klijent.“

U međuvremenu, budući da Tesla ne plaća medijima reklame i nema PR službu koja bi se uhvatila ukoštac s negativnim člancima, to bi moglo da predstavlja hendikep.

„Dakle, tradicionalni mediji mogu Teslom da se bave onako kako hoće. S tim u vezi, bezbedno je reći da ako objave neki negativan članak o General Motorsu pored reklame General Motorsa, šef marketinga će ih nazvati i upitati ’hm, dobro, zašto ste to uradili?’“, zaključio je Mask.

Po podacima agencije Statista, američka automobilska industrija je potrošila preko 12 milijardi dolara na reklame u digitalnim medijima samo tokom 2020. Informacije iz 2021. pokazuju da je Tesla, koji je mnogo manja firma od etabliranih proizvođača automobila, potrošio nula dolara na reklamiranje, ali mnogo više od drugih na istraživanje i razvoj.

Interesantno, čini se da Tesla ima koristi od reklamiranja električnih automobila drugih proizvođača, jer oglasi tog tipa privlače pažnju ljudi na segment kao celinu. Pored toga, druge marke često zadirkuju Teslu u svojim klipovima, što takođe preusmerava pažnju na kompaniju Ilona Maska. Zapravo, broj Teslinih porudžbina je naglo skočio nakon poslednjeg Super Bowla, tokom kojeg je emitovano više reklama rivalskih električnih modela.

Izvor: Auto Moto Show

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Tesla



čitanja : 333



Komentari