home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Dacia Spring

Juna 29. 2022. godine, poslat je jasan signal o kraju ere automobila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem u Evropskoj uniji.

Ministri za zaštitu životne sredine iz 27 zemalja, složili su se s potpisivanjem naloga o ukidanju motora SUS. Bilo je potrebno više od 16 sati progovora da bi se došlo do sporazuma na mitingu u Luksemburgu, koji je bio fokusiran na borbu protiv klimatskih promena. Zabrana se striktno odnosi na nove automobile i komercijalna vozila, pogonjena benzinskim i dizel motorima.

Evo kako to izgleda „crno na belo“: „Savet se takođe složio da postavi cilj u vidu 100-odstotnog smanjenja emisije ugljen-dioksida do 2035. vezan za nove automobile i vanove.“

Treba imati u vidu da Evropski parlament takođe želi da van zakona stavi prodaju polovnih automobila s motorima SUS, ali do te odluke nije došlo danas. Da bi se došlo do eventualnog konsenzusa, potrebni su dodatni pregovori, ali što se prodaje novih automobila tiče, zabrana je definitivno zacrtana.

U tehničkom smislu, zabrana koja će nastupiti 2035. poziva na potpunu redukciju emisije štetnih gasova, bez spominjanja motora s unutrašnjim sagorevanjem. Ovo treba istaći,  jer otvara mogućnost da motori SUS koriste u perspektivi alternativna goriva. Neki proizvođači automobila eksperimentišu s agregatima na vodonik, dok drugi istražuju mogućnosti u oblasti sintetičkih goriva. Da podsetimo, od 2026. Formula 1 prelazi na održiva goriva.

Odluka donesena danas, imaće ogromne posledice širom automobilske industrije, jer će proizvođači dodatno ubrzati tranziciju, odnosno prebacivanje na električne pogonske sklopove.

Naravno, posledice će se osetiti daleko van granica Evropske unije, budući da za kompanije poput Volkswagena i BMW-a neće biti izvodljivo razvijanje modela s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, koje neće moći da prodaju u EU.

Pre zacrtanog datuma, proizvođači automobila će morati do kraja ove dekade da smanje emisiju CO2  za 55 odsto u slučaju novih putničkih automobila, odnosno 50 odsto kada je reč o komercijalnim vozilima.

Ova odluka je doneta danas kao deo Fit for 55 paketa vezanog za postizanje ugljenične neutralnosti do 2050. Pored toga, subvencije za vozila s nultom i niskom emisijom (ZLEV), biće ukidane  počev od 2030. godine.

Izvor: Savet Evropske unije

Preuzeto sa: Auto Moto Show

Foto: Arhiva / Dacia



čitanja : 298



Komentari