
BMW Grupa je pretrpela pad u isporukama od 13.3%, sa 1.160.443 jedinica isporučenih kupcima u prvoj polovini 2022.
Sam BMW brend je zabeležio pad prodaje za 13.7% na 1.016.541 vozila, dok je MINI pao za 10.9%, na 114.071.
Što se tiče M divizije, koja uzima u obzir i prodaju M Performance automobila, isporučeno je 81.198 automobila ili 2.6% manje nego u istom periodu prošle godine.
S druge strane, prodaja čisto električnih vozila se više nego udvostručila jer su BMW i MINI isporučili 75.891 eleketričnih automobila ili 110.3% više nego u prvoj polovini 2021. Dodavanjem plug-in hibrida, isporuke elektrifickovanih vozila su porasle za 20.4% na 184.553 jedinice.
Pored toga, Rolls-Royce je imao povećanje prodaje od 6.8% u prvih šest meseci 2022.
BMW Motorrad je ostao praktičnona istom nivou, što predstavlja promenu od -0,1% na 107.555 motocikala.
BMW međutim ističe da je uprkos ovom dvocifrenom padu i dalje najprodavaniji proizvođač automobila u premium segmentu. Gledajući kako je BMW Grupa prošla u različitim regionima sveta, najveći pad je zabeležen u Kini gde su isporuke smanjene za 18.9%, a zatim slede Azija (-14.7%) i Evropa (-13.9%). Kod kuće u Nemačkoj, privremeni podaci pokazuju da su isporuke smanjene za 12.4% na 124.350 jedinica.
Kako navodi BMW Blog, ovi manji brojevi nisu isključivo zbog slabije tražnje. Nedostaci u snabdevanju i dalje utiču na svakodnevne operacije BMW Grupe, što ima reperkusije na vreme čekanja. Neki kupci jednostavno nisu voljni da čekaju toliko dugo na novi automobil i odlučuju da pređu na drugu marku koja može da isporuči automobil ranije. Davanje prioriteta prodaji većih i skupljih vozila sa većim profitnim maržama znači da proizvođač automobila na kraju prodaje manje automobila, a da i dalje dobro zarađuje.
M šef potvrdio da je proizvodnja V12 motora za BMW vozila završena
Početkom godine, BMW je signalizirao nestanak svog dvanaestocilindričnog motora najavom M760i Final V12. Znamo da ih je napravljeno samo 12, po ceni od 200.000 dolara. Kada je nova Serija 7 G70 prikazana u aprilu, specifikacije su pokazale mešavinu motora sa šest i osam cilindara, ali bez V12.
Od prošlog meseca, N74 zvanično više nije u automobilima sa oznakom BMW-a, jer je šef BMW M Frank van Meel rekao da je proizvodnja 6,6 litarskog motora za BMW automobile završena. Twin-turbo motor je imao 601 konjsku snagu i 850 Nm obrtnog momenta da bi M760i mogao da ubrzava od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) za samo 3,6 sekundi.
Njegov nestanak označava kraj jedne ere jer BMW prodaje Seriju 7 sa V12 motorom od 1987. godine kada je predstavljen atmosferski 5,0 litarski M70 sa nešto manje od 300KS. Njegov kraj je najavljivan već duže vreme, pošto su iz nemačke markek rekli da je jednostavno preskupo podesiti motor da bi zadovoljio strože propise o emisiji izduvnih gasova.
Ipak, BMW Grupa i dalje proizvodi V12 motor za Rolls-Royce. N74 u svojoj specifikaciji od 6,75 litara se enudi u modelima poput Ghosta, Phantoma i Cullinana. Međutim, samo je pitanje vremena kada će N74 biti potpuno odbačen, pošto je ultra-luksuzni britanski brend već najavio planove da pređe na čisto električni pogon do 2030. U međuvremenu, Mercedes i dalje nudi V12, ali samo za svoju diviziju Maybach.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs