
Iako je u martu 2021. Volkswagen objavio da će Golf, T-Roc, Tiguan i Passat dobiti naslednike, sada ta najava u slučaju novog Golfa možda zvuči malo preuranjeno.
Naime, novoimenovani izvršni direktor kompanije ostaje oprezan u pogledu budućnosti Golfa. U intervjuu za nemački list Welt, Tomas Šefer je rekao da odluka o razvoju modela devete generacije još nije doneta. On je preuzeo uzde glavnog brenda VW 1. aprila ove godine i već dovodi u pitanje budućnost Golfa zbog povećanja troškova povezanih sa razvojem automobila opremljenih motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.
Očekuje se da propisi Euro 7 stignu u narednim godinama, a oni će povećati cene SUS automobila za 3.000 do 5.000 evra, prema Šeferu.
VW-ov šef je najavio da se radi na fejsliftu za aktuelni Golf 8, ali je Golf 9 u ovom trenutku neizvestan. On je istakao da projektovanje novog SUS automobila za koji je malo verovatno da će imati tradicionalni životni ciklus od 7-8 godina možda neće biti vredno toga, dodajući da je "izuzetno skupo" razvijati vozila usaglašena sa Euro 7.
Aktuelna generacija Golfa postoji od 2019. godine i verovatno će dobiti fejslift 2023/2024. i zatim će se prodavati još tri do četiri godine. Potencijalni Golf 9 bi zato stigao oko 2027. godine, što znači da bi njegov nestanak mogao da se poklopi sa smrću modela sa SUS motorima u EU tokom 2035. godine.
Šefer je rekao da će konačna odluka o tome da li će biti Golfa 9 biti doneta u narednih 12 meseci. Rekao je i da je sa malim automobilima teško nadoknaditi veće troškove razvoja koji dolaze sa Euro 7, što znači da budućnost ne izgleda sjajno ni za VW Polo.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs