home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Williams Advanced Engineering

Williams Advanced Engineering (WAE), bivša tehnološka filijala Williamsovog tima Formule 1, na sajmu Low Carbon Vehicle Show u Velikoj Britaniji predstavlja EVR, modularnu platformu za električna vozila dizajniranu posebno za hiperautomobile.

Kompanija je 2021. već predstavila sličnu platformu poznatu kao EVX, koja je razvijena da odgovara različitim stilovima karoserije i može da podrži snagu do 1341KS. EVR je ograničeniji u tipovima vozila koje može da podrži, iako njegov opseg snage dostiže 2212 KS.

Williams Advanced Engineering

Nova platforma već ima jednog kupca u obliku austrijskog Deusa i njihovog modela Vayanne (o njemu više OVDE), koji je u aprilu ove godine predstavio električni hiperautomobil napravljen oko EVR platforme.

EVR ima laganu kompozitnu strukturu koja služi kao putnička ćelija, sa baterijom postavljenom iza ovoga umesto u podu. EVR je takođe dizajniran bez krova, osiguravajući da podržava stilove karoserije sa otvorenim krovom.

Baterija je jedinica od 85 kWh za koju WAE navosi da bi trebalo da obezbedi približno 450 km dometa, a podržane su konfiguracije sa pogonom na zadnje i na sve točkove.

EVR se može ažurirati tokom vremena kako se tehnologija baterija i električnih motora poboljšava. Kompanija takođe ima verziju platforme koja podržava paket vodoničnih gorivnih ćelija za produženje dometa.

WAE takođe planira da ponudi rešenje po principu ključ u ruke, pri čemu kompanija može da isporuči radni prototip u roku od 12 meseci od pokretanja projekta i proizvodno vozilo u roku od 24 meseca.

WAE je odvojen od tima Williams F1 u januaru kada ga je kupila Fortescue Metals Group, australijska rudarska kompanija koja namerava da iskoristi stručnost inženjerske kompanije za razvoj ekološki prihvatljivih teretnih vozova, rudarskih kamiona i teške mobilne opreme  Međutim, WAE planira da nastavi da nudi svoje inženjerske usluge trećim stranama, kao i gotova rešenja kao što su EVX i nova EVR platforma.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 436



Komentari