
BMW je najavio da će modeli koji su deo vozila Neue Klasse koje namerava da predstavi 2025. godine sadržavati delove izrađene korišćenjem recikliranih ribarskih mreža i užadi. Iako to možda ne zvuči tako novo, proizvođač automobila u stvari koristi ekskluzivnu tehniku koja se ne koristi nigde drugde u automobilskoj industriji.
Partnerstvom s danskim PLASTIX-om, BMW je pomogao u razvoju nove tehnike obrade koja omogućava pretvaranje starog pomorskog otpada u plastične granule. Taj sirovi materijal se zatim može dodati novoj plastici i oblikovati u ukrasne delove koji su dovoljno čvrsti da se ugrade u unutrašnjost ili spoljašnjost vozila, navodi Jutarnji.hr.

Možda ste već upoznati s konceptom recikliranja ribarskih mreža i užadi, jer je korišćen u drugim vozilima, kao što su BMW iX i novi X1, kao i u vozilima drugih proizvođača poput Mercedesa. Taj materijal, poznat kao ECONYL, napravljen je od pomorskog otpada, materijala od starih podnih obloga i zaostalog otpada iz proizvodnje plastike. Međutim, trenutno se materijal uglavnom prede u vlakna i utka u automobilske tepihe.
Ova nova strategija omogućava da se reciklirani materijal po prvi put koristi u procesu injekcijskog presovanja. To smanjuje upotrebu nove plastike u ukrasnim delovima do 30 posto, smanjujući njihov ugljenični otisak za oko 25 posto. To takođe znači da se skuplja više starih mreža i užadi, čime se sprečava njihovo odbacivanje u more.
BMW kaže da će koristiti ovu novu, ekološki prihvatljiviju plastiku u delovima koji su vidljivi na vozilima Neue Klasse. Kao deo širih ekoloških ciljeva proizvođača automobila, nada se povećanju upotrebe recikliranog materijala u termoplastici s 20 posto na 40 posto do 2030. godine.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: BMW