home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
SUSTAINera

Kompanija Stellantis N.V. je objavila sveobuhvatan plan za svoju poslovnu jedinicu za cirkularnu ekonomiju koji treba da dostigne više od 2 milijarde evra prihoda do 2030. godine i pokrene agresivni cilj kompanije za dekarbonizaciju do 2038. godine.

Kao jedna od sedam rastućih poslovnih jedinica, najavljenih u strateškom planu Dare Forward 2030, poslovna jedinica za cirkularnu ekonomiju proširuje svoj rigorozan, sveobuhvatan pristup od 360 stepeni, zasnovan na strategiji 4R – reman, repair, reuse, i recycle – s ciljem poštovanja etičkih odgovornosti kompanije za budućnost i donošenja finansijske vrednosti kompaniji Stellantis.

SUSTAINera

„Stellantis je u trci da izgradi održivo i profitabilno poslovanje zasnovano na principima cirkularne ekonomije na tržištima na kojima poslujemo“, rekla je Alison Džons (Alison Jones), Stellantis Senior Vice President, poslovna jedinica za cirkularnu ekonomiju. „Imamo kvalifikovane kolege i partnere od poverenja koji se bave našim trenutnim aktivnostima. Sa našim 4R načinom razmišljanja, intenzivno rastemo, izgrađujemo svoje sposobnosti, timove i objekte, dok stvaramo pametan, integrisan ekosistem za bolje upravljanje nestašicom materijala i našom težnjom ka nultoj emisiji ugljenika.

Osnovni ciljevi poslovne jedinice za cirkularnu ekonomiju su produžetak radnog veka vozila i delova, starajući se da traju što je duže moguće, i vraćanje materijala i vozila na kraju radnog veka u proizvodni krug za nova vozila i proizvode. Ova metodologija upotpunjuje principe „Dizajna za cirkularnu ekonomiju“, koji su srž novog Citroën ‘oli’ [all-ë], konceptualnog multiaktivnog porodičnog vozila koje koristi lagane i reciklirane materijale, održive proizvodne procese, pristupačnost, izdržljivost za produženi radni vek i odgovornu mogućnost recikliranja na kraju radnog veka.

Strategija 4R cirkularne ekonomije:

Kompanija Stellantis je razvila sveobuhvatno poslovanje zasnovno na strategiji 4R: reman, repair, reuse i recycle. To je integrisani ekosistem koji je od vitalnog značaja za očuvanje i zaštitu resursa planete.

* Reman (Obnavljanje) – Korišćeni, istrošeni ili neispravni delovi se temeljno demontiraju, čiste i ponovo proizvode prema OEM specifikacijama. Dostupno je skoro 12.000 delova koji pokrivaju 40 proizvodnih linija, uključujući akumulatore za električna vozila.

* Repair (Popravka) – Istrošeni delovi se popravljaju i ponovo ugrađuju u vozila kupaca. Na 21 lokaciji širom sveta, centri za e-popravke rade na akumulatorima električnih vozila.

* Reuse (Ponovna upotreba) –Otprilike 4,5 miliona delova više brendova na stanju, koji su još uvek u dobrom stanju, obnovljeno je iz vozila na kraju radnog veka i prodato u 155 zemalja preko B-Parts platforme za e-trgovinu.

* Recycle (Recikliranje) – Ostaci iz proizvodnje i vozila na kraju radnog veka vraćaju se u proces proizvodnje. Za samo šest meseci, poslovna jedinica je sakupila milion recikliranih delova.

Centri dopunjeni lokalnim predstavništvima

Plan poslovne jedinice za cirkularnu ekonomiju kompanije Stellantis poziva na agresivno povećanje obima i ekspanziju u nove zemlje, istovremeno osiguravajući stalne inovacije i prekvalifikaciju za nove tehnologije.

U septembru je kompanija Stellantis najavila da će se njeno vodeće čvorište cirkularne ekonomije pokrenuti 2023. godine u njenom kompleksu Mirafjori u Italiji. Ova posebna  operacija će omogućiti proširenje trenutnih aktivnosti kompanije Stellantis i podržati njen poslovni model „od kolevke do kolevke“ u Evropi. Centar, The Hub, će biti domaćin aktivnosti popravke vozila, demontaže vozila i ponovne proizvodnje delova, sa ciljem daljeg proširenja na globalnom nivou. Ambicije poslovne jedinice su takođe komplementarne sa akvizicijom kompanije Aramis 2016. godine, evropskog lidera u onlajn kupovini i prodaji polovnih automobila više brendova, koja će (do kraja godine) imati sedam internih centara za renoviranje, strateški raspoređenih po zapadnoj i centralnoj Evropi.

Pored centara cirkularne ekonomije, poslovna jedinica će koristiti „lokalne petlje“, predstavništva, da zadrži proizvode i materijale unutar zemalja, ubrzavajući isporuke za kupce. U Brazilu se ključni delovi tj. starter motori i alternatori iz vozila Stellantisovih brendova, ponovo proizvode, distribuiraju i prodaju kod 1.000 lokalnih dilera – podržavajući filozofiju cirkularne ekonomije i težnju ka nultoj emisiji ugljenika.

Ovo se izgrađuje na veštinama koje Kompanija trenutno ima i predstavlja još jedan važan korak u implementaciji strateškog plana za poslovnu jedinicu za cirkularnu ekonomiju kompanije Stellantis jer teži da učetvorostruči prihode od produženog radnog veka za delove i usluge i da umnoži prihode od reciklaže za 10 puta do 2030. godine u poređenju sa 2021. godinom.

Predstavljamo SUSTAINera

Sa ekspanzijom aktivnosti cirkularne ekonomije, poslovna jedinica takođe lansira svoju novu SUSTAINera oznaku za delove i aksesoare, što ukazuje na uštedu do 80% materijala i 50% energije u poređenju sa njihovim ekvivalentnim novim delovima. Vrednosti se određuju sprovođenjem analize radnog ciklusa odgovarajućeg najbolje prodavanog proizvoda u svakoj kategoriji proizvoda u skladu sa metodologijom koju je odobrila nezavisna kompanija Sphera.

„Oznaka SUSTAINera predstavlja naše obećanje da ćemo kupcima pružiti održive, transparentne i pristupačne proizvode i usluge za sve brendove vozila, bez kompromitovanja  kvaliteta, uz očuvanje životne sredine kroz smanjenje otpada i manje korišćenje resursa naše planete“, rekla je Alison Džons.

Izabrana među stotinama predloga zaposlenih u kompaniji Stellantis, oznaka SUSTAINera takođe oličava osnovnu vrednost Kompanije u stvaranju bolje budućnosti kroz odgovorno poslovanje koje ulazi u novu eru održivosti.

PR saopštenje



čitanja : 484



Komentari