home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Renault 4Ever Trophy

Francuski predsednik je prelomio i odlučio da podstakne domaću proizvodnju električnih automobila.

Predsednik Emanuel Makron je objavio da se menja iznos subvencija za nabavku električnih vozila. Iznos se većini smanjuje sa 6000 na 5000 evra, ali se istovremeno porodicama sa skromnijim primanjima podiže iznos subvencija na 7000 evra. Time želi da se dodatno podstakne kupovina jeftinijih električnih vozila koja su zbog poskupljenja sirovina osetno poskupela, navodi Index.hr.

Primera radi, Dacia Spring kao najjeftiniji električni model na francuskom tržištu je tokom ove godine poskupeo 11 posto. Kako bi se dodatno pomoglo porodicama s manjim primanjima uvodi se program tzv. "socijalnog lizinga“, gde će se nuditi električni auto za najam po ceni od 100 evra mesečno. Ovaj program startuje u drugoj polovini iduće godine, a prve isporuke se očekuju početkom 2024. godine.

Dodatni problem koji mori predsednika Makrona je činjenica da se u Francuskoj trenutno proizvodi tek nekoliko modela. To su prema pisanju Automotive Newsa Europe Renaultovi modeli Zoe, Megane E-Tech i Kangoo E-Tech, Opel Moka-e te DS 3 E-Tense. To se mora promeniti.

"Imamo industrijsku strategiju za ljude da kupuju sve više francuskih automobila“, rekao je Makron za francuski Les Echoes. Nada se da bi u Francuskoj do 2030. godine mogli da proizvode dva miliona električnih automobila i kaže da Francuska "mora da se probudi“ da bi mogla da se takmiči sa SAD-om i Kinom.

Očekivanja su zato velika, pa tako Renault u tu svrhu najavljuje kultne modele (4 i 5) u električnom izdanju, a dolazi i električni Scenic. Stellantis planira da udvostruči broj modela koji će se proizvoditi u Francuskoj.

Izvor: Index.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Renault



čitanja : 595



Komentari