
Dva testna prototipa Porschea 911 stigli su do vrha aktivnog vulkana Ojos del Salado u Čileu čija nadmorska visina iznosi 6.007 metara.
U sklopu testiranja u ekstremnim uslovima, što bi u dogledno vreme trebalo da rezultira produkcijskom (verovatno i rally-raid) verzijom Porschea 911 (992) koji bi mogao da dobije naziv Safari ili Dakar, tim inženjera i vozača na čijem je čelu bio Porscheov fabrički trkač Romain Dumas otišao je sa dva testna prototipa u divlja prostranstva Južne Amerike. Cilj misije bio je penjanje na najviši aktivni vulkan na svetu koji se nalazi u Čileu.

Uz temperaturu vazduha koja je padala do -30 stepeni Celzijusa, probijajući se kroz surova južnoamerička bespuća oba Porscheova prototipa na kraju su stigla do vrha vulkana Ojos del Salado, a fotografije pokazuju okruženje kojem su bili izloženi Dumas i ostatak tima.

U slučaju testnih prototipova s integralnim pogonom rastojanje između poda i tla iznosi 350 milimetara, a u pripremama za osvajanje vrha najvišeg vulkana na svetu automobili su opremljeni terenskim gumama za ekstremne uslove iza kojih se krije temeljito modifikovano oslanjanje. Za bolji prilazni i odlazni ugao značajno su prilagođeni i prepisti karoserije. Zbog sigurnosti Dumasa i društva, Porsche je kabine automobila opremio sigurnosnim kavezima, karbonskim sedištima i pojasevima u više tačaka pričvršćivanja.

Nije bilo modifikacija ispod zadnjeg poklopca, jer su u Porscheu odlučili da će "off-road“ prototipove pokretati trolitarski 6-cilindarski biturbo boxer motor iz produkcijskog modela 911 Carrera 4S (450KS) koji je kombinovan s ručnim 7-stepenim menjačem.
Izvor: Klix.ba
Foto i video: Porsche