
Renault procenjuje da će motori s unutrašnjim sagorevanjem (SUS) i dalje igrati ključnu ulogu u njegovom poslovanju u narednim godinama.
U utorak je objavljeno da su Renault grupa i kineski Geely potpisali neobavezujući okvirni sporazum za osnivanje kompanije usmerene na razvoj, proizvodnju i snabdevanje "hibridnih pogonskih sklopova i visoko efikasnih SUS pogonskih sklopova."
Prema Renaultu, on i Geely imaće 50% udela u poslu koji će se sastojati od 17 pogonskih pogona i pet centara za istraživanje i razvoj.
Govoreći za CNBC, finansijski direktor Renaulta Thierry Pieton je pokušao da objasni neke od razloga koji stoje iza planiranog partnerstva s Geelyjem.
"Po našem mišljenju, i prema svim studijama koje imamo, ne postoji scenario u kojem SUS motori i hibridni pogon predstavljaju manje od 40% tržišta s horizontom do 2040.", rekao je. "Dakle, to je u stvari... tržište koje će nastaviti da raste."
Do povezivanja s Geelyjem dolazi u trenutku kada Renault razrađuje planove za osnivanje spin-offa za električna vozila pod nazivom Ampere.
Prema Renaultu, Ampere sa sedištem u Francuskoj će "razvijati, proizvoditi i prodavati potpuno električna putnička vozila." Kompanija planira inicijalnu javnu ponudu na Euronextu, koja bi trebalo da se održi najranije u drugoj polovimi 2023.
Tokom svog intervjua za CNBC, Pieton se dotakao potrebe, kako je on to vidi, za različitim tipovima vozila. "Vrlo je važno imati, u isto vreme, razvoj našeg poslovanja s električnim vozilima s jedne strane - s Ampereom - i izgraditi održivi izvor SUS i hibridnih pogonskih sklopova."
Zbog toga je Renault krenuo u partnerstvo s Geelyjem, dodao je, objašnjavajući da taj potez predstavlja "apsolutno zakucavanje" iz poslovne i finansijske perspektive.
Izvor: Seebiz.eu / CNBC
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Renault