
Govoreći tokom nedavnog događaja u Berlinu koji je organizovao Bosch, izvršni direktor BMW-a Oliver Zipse je primetio da će se segment sa nižim cenama pokazati važnim za napredak ovog proizvođača automobila.
„Ne napuštamo niži segment tržišta“, rekao je Zipse. „Čak i ako sebe smatrate vrhunskim proizvođačem, pogrešno je napustiti niži tržišni segment – to će biti srž vašeg poslovanja u budućnosti.”
BMW-ov stav se dramatično razlikuje od stava rivalskog Mercedes-Benza, primećuje Auto News. U maju je Mercedes-Benz najavio da će odustati od svojih najmanjih modela i umesto toga fokusirati buduće investicije na vozila višeg ranga koja ostvaruju veći profit.
„Dalje izoštravamo fokus našeg poslovnog modela i portfelja proizvoda kako bismo maksimizirali potencijal Mercedes-Benza čak i u izazovnim uslovima“, rekao je tada predsednik i izvršni direktor Mercedes-Benz grupe Ola Kalenius.
Mercedes je potvrdio da će smanjiti broj početnih modela sa sedam na četiri i da želi da nastavi rast sa brendovima AMG, Maybach, EQ, kao i G-Klasom. Ova strategija je takođe podstakla stvaranje serije Mythos koja će biti posvećena proizvodnji izuzetno ekskluzivnih vozila. Najmanje 75 odsto budućih investicija biće iskorišćeno za razvoj novih luksuznih modela.
„Većina luksuznih kompanija gradi svoj portfolio na osnovu jedne ili dve istinske ikone“, dodao je Kalenius. „Mercedes-Benz ima tu sreću da ima više kultnih proizvoda i brendova na gornjem kraju svog portfelja – kao što su S-Klasa, SL, G, kao i brendovi AMG i Maybach. Ovde vidimo veliki potencijal da proširimo naš „top-end” portfolio sa još fascinantnijim proizvodima za naše kupce.”
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs